privé weg grenst aan eigendom

LunaVCN
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

privé weg grenst aan eigendom

#1 , 08 mar 2021 18:21

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over de privé weg die aanpaalt aan mijn eigendom. In de privé weg staan een 6-tal garages waarvan er al 3 verkocht zijn met vruchtgebruik van de privé weg (De weg kan dus nooit meer verkaveld worden). Mijn grond paalt aan die privé weg, wij zouden hier graag gebruik van maken, maar tussen onze grond en de privé weg staat een omheining van 4 betonpalen met draad. Wij kunnen dus niet met de auto tot onze grond. (Wel te voet of met de fiets omdat de laatste garage in de rij over onze grond open draait en daar dus de draad open staat). De eigenaar van de privé weg is niet gemakkelijk in de omgang en wil ons geen toegang verlenen. Niet voor onze renovatie-werken maar ook niet om een garage te plaatsen op onze grond. Kan zij ons deze toegang weigeren? 1 voor de werken, 2 voor eigen gebruik en plaatsen van garage? We hebben geprobeerd toegang te kopen en notarieel te laten schrijven maar dit weigert ze... Graag jullie input ik weet mij geen raad meer.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 08 mar 2021 18:35

Je kan niets afdwingen als het recht van overgang niet in je aankoopakte staat. Je uitkoopbod verhogen tot ie akkoord gaat is je enige optie. Bij akkoord natuurlijk een akte laten opmaken. Er is geen verkrijgende verjaring van feitelijke overgangen.

scorpioen

#3 , 08 mar 2021 18:45

Een perceel dat ingesloten is, dat dus geen toegang heeft tot de openbare weg, kan een uitweg vragen over een ander perceel.
De vraag is dus of uw perceel ingesloten is. Dit kunnen we aan de hand van de informatie die u tot nu toe gegeven hebt niet beoordelen.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Franciscus

#4 , 08 mar 2021 19:26

Maar eigenaar van privé weg mag wel die garagepoort op uw grond laten opendraaien?

LennieK

#5 , 09 mar 2021 09:21

Als ik het goed begrijp wil je dan op het einde van jouw tuin een garage zetten?
Dan zou de eerste stap moeten zijn om na te gaan of dit kan volgens de lokaal geldende stedenbouwkundige voorschriften...

mava105

#6 , 09 mar 2021 10:04

Maar eigenaar van privé weg mag wel die garagepoort op uw grond laten opendraaien?
Die vraag stel ik me ook? Zonder uw toestemming is dat NIET ok

LunaVCN
Topic Starter

#7 , 09 mar 2021 10:23

De garagepoort die over onze grond opendraait is een verkochte garage van een vriendelijke buurvrouw, en omdat wij geen moeilijke mensen zijn laten we dit zo.

Het perceel is volledig ingesloten het is een rijhuis en de enige mogelijke toegang tot de tuin is die private weg.

scorpioen

#8 , 09 mar 2021 12:30

Er bestaat rechtspraak en rechtsleer die oordeelt dat u een recht van uitweg kan vorderen voor een garage die u achter de woning zou bouwen.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”