Omheining

staf112@
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Omheining

#1 , 06 jan 2021 11:49

Hallo,

ik ben eigenaar van een pand dat momenteel verhuurd wordt. De verhuurders vertrekken kortelings uit het pand. Tijdens de verhuurperiode hebben zij met de achterbuur (zonder mijn akkoord of medeweten) een nieuwe omheining geplaatst maar 3 meter meer op de achterbuur zijn terrein. Uiteraard daar geen probleem wat mij betreft... iets grotere tuin maar nu zij het pand gaan verlaten beslist de achterbuur dat de omheining terug moet geplaatst worden op de scheidingsgrens. De huurder zou dit ook doen maar is dit iets wat zomaar kan, mag en wettelijk is om een omheining te plaatsen en terug te verplaatsen en dat allemaal zonder mijn akkoord?
Graag reactie.
Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK

#2 , 06 jan 2021 12:19

Ze hadden u inderdaad moeten verwittigen/om toestemming vragen, maar dat zijn nu vijgen na pasen...

Ga na of de omheining op de juiste plek staat, zo neen, dan zijn de kosten om dit te verzetten naar de juiste positie voor de huurder. Je kan daar gerust (een deel van) de huurwaarborg voor blokkeren

mava105

#3 , 06 jan 2021 15:59

En als de huurder ook nog de hoekstenen heeft laren verdwijnen, zodat je de juiste scheidingslijn niet meer kan terugvinden, moet hij ook nog opdraaien voor de landmeterskosten. Afhankelijk van wie de kosten van de verplaatsing heeft gedragen, zal ook de achterbuur moeten tussenkomen voor de helft.. Wil deze niet, zal ex-huurder de 100 % dienen te dragen .

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”