Afsluiting tussen tuin en parking

Robin1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afsluiting tussen tuin en parking

#1 , 25 sep 2020 12:03

Na zelf enig opzoekwerk in burgerlijk en veldwetboek gedaan te hebben, vind ik niet direct een duidelijk antwoord op volgend probleem, dus graag had ik hier gepijld naar jullie advies/kennis.

Wij hebben als buur een handelszaak met daarboven enkele appartementen. De parking van deze zaak en woningen ligt achter onze woning, met daartussen onze kleine tuin. De parking is vrij toegankelijk vanop de openbare weg.

Onze tuin is afgesloten met een betonnen muur van ongeveer 1m80, maar de parking ligt op de scheiding ongeveer 80cm hoger dan onze tuin. Hierdoor kijk je vanop de parking gemakkelijk over de muur onze tuin betreden en onze woning inkijken.

Initieel was dit echter deels opgelost doordat de eigenaar van de handelszaak op de verhoogde parking houten tuinpanelen plaatste, tegen de betonnen muur aan, van eveneens circa 1m80.

Door stormweer werd deze afsluiting echter losgerukt. Er staan maar enkele van de houten panelen nog recht en deze zijn ook beschadigd. Hierdoor kan je dus weer probleemloos vanop de parking onze woning inkijken en de tuin betreden.

Wij vroegen mondeling aan de eigenaar van de zaak om de afsluiting te herstellen en hij zei dit te zullen doen. Dit was echter, ik schat al meer dan 1,5 jaar geleden en er is nog niets gebeurd.

De eigenaar van de zaak verzekert ons dat hij een offerte getekend heeft en dat de werken uitgevoerd zullen worden, maar elke datum die hij geeft passeert zonder dat er iets gebeurd.

Wat zijn onze opties in deze situatie?
Wat is wiens verantwoordelijkheid?

Bij eigen opzoekingen kom ik zowat steeds uit bij "gemeenschappelijke muren". Maar ik vind geen antwoord op onze situatie waar het hoogteverschil de twee erven duidelijk scheidt, maar ook een duidelijk nadeel voor ons vormt.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 25 sep 2020 12:33

Wie is eigenaar van die betonnen afsluiting? Jij of de buurman?

Robin1986
Topic Starter

#3 , 25 sep 2020 12:47

Wie is eigenaar van die betonnen afsluiting? Jij of de buurman?
De betonnen afsluiting is (voor zover ik begrijp) van ons.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”