Schade aan andermans eigendom

Inedoren
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade aan andermans eigendom

#1 , 18 jul 2020 17:22

Mijn buurman plaatste een voorlopige omheining (staat er reeds 1 jaar) op mijn perceel. Een pv van de gerechtsdeurwaarder werd opgemaakt en bewijst dat omheining idd op mijn perceel staat. Buur wil geen landmeter. Ik wil die omheining weg. Ik stuurde hem een aangetekend schrijven dat hij deze moest verwijderen. Deed hij dat niet dan zou ik het doen. Mogelijke schade die optreed bij het verwijderen zou ter zijner laste zijn, schreef ik. Ik verwijderde deze omheining al meerdere keren, maar de buur plaatst die steeds terug. Iedere keer contacteert hij de politie. Mijn vraag: Mocht er bij het verwijderen (het doorknippen van koortjes) zijn omheining per ongeluk omvallen tegen een object dat op het perceel staat en er zou schade optreden, kan ik dan toch aansprakelijk gesteld worden voor die schade?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5456

#2 , 18 jul 2020 19:00

Start een procedure bij de vrederechter.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 19 jul 2020 08:25

Het doorknippen van koren en koortjes is trouwens steeds verboden, wegens mogelijke schade -zelfs dodelijke- aan de koorleden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inedoren
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jul 2020 09:35

😁

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 20 jul 2020 09:11

Vredegerecht. De vrederechter zal een landmeter aanstellen die de grens definitief zal markeren. Op die manier is het tegenstelbaar tov derden, dus 100% officieel en zonder discussie.
Art 646 Burgerlijk wetboek.
Ieder eigenaar kan zijn nabuur verplichten tot het afpalen van hun aan elkaar grenzende eigendommen. De afpaling geschiedt op gemene kosten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”