Onze buren hebben een nieuw dak geplaatst.
Op een bepaald moment komt de dakwerker aankloppen met de melding dat onze schoorsteen in slechte staat is. Bij het nader bekijken blijkt dat de gemeenschappelijke schoorsteen, aan de kant van de buren is weggebroken, omdat zij deze niet meer gaan gebruiken.
Logisch denk ik dan. Als je de helft van een schoorsteen afbreekt, dat er dan meerdere stenen komen los te zitten.
De eerste dag zegt de zoon van de baas van de dakwerker, dat zij alles wel gaan herstellen. En dat ik daarvan niks hoef te betalen.
De dag nadien komt de baas zelf, met de melding dat de schouw echt wel slecht is, en dat ik beter zou uitkijken om deze af te breken en te vernieuwen. Goed, ik informeer bij een familielid die werkt als aannemer, maar die kan de eerste 2 weken zeker niet langs komen. De dakwerker zelf kon en wou het ook wel doen, maar liet me vrij in mijn keuze.
Omdat er een dag later (tijdens het weekend) meerdere keren stukken steen, tot zelfs een volledige baksteen van de schouw naar beneden komen, beslis ik onmiddellijk om de dakwerker te bellen en te vragen of zij de schouw zo snel mogelijk kunnen herstellen. Richtprijs was €400 à 500.
Uiteindelijk heb ik nu de definitieve prijs gekregen en is deze meer dan €600.
Wie kan mij hierin goede raad geven? Of waar zou ik hiervoor terecht kunnen?
Veel mensen zeggen mij dat het totaal niet logisch is, en dat zij dit niet zouden betalen. Gemakkelijk gezegd.
Alvast bedankt!
Kurt