Hallo allemaal,
Ik krijg water in mijn kelder omdat mijn buren een deel van hun en ook een stukje van mijn terrein hebben opgehoogd.
Nu hebben we onze verzekeraar hier destijds over aangesproken, expert is langsgeweest, aannemer voor offerte en die zaak ligt nu in handen van een advocaat.
We willen onze terrein terug op originele hoogte laten zetten.
De buren hebben die grond opgehoogd met de aarde die ze hadden van een vijver uit te graven.
Dit is gedaan door een andere buur met een kleine graafmachine.
Deze affaire blijft maar aanslepen omdat de buren blijven ontkennen dat ze de grond opgehoogd hebben en ze zogezegd die grond van hun vijver weggevoerd hebben.
Eerst vroeg de advocaat een geschreven getuigenis van de vorige eigenaar om aan te tonen dat die grond niet zo hoog lag, zo gezegd zo gedaan.
Nu is dit ineens niet genoeg meer en zou de advocaat een getuigenis gewild hebben van de vorige eigenaar dat die de werken heeft zien gebeuren?!
Puur onmogelijk maar een getuigenis van een buur die iets ervan gezien heeft is ook goed.
Nu ben ik gaan praten met de buur die het werk heeft uitgevoerd en die wil best zo'n getuigenis opmaken.
Het probleem is dat hij bang is voor wraakactie's en hij wil het doen als ik hem kan garanderen dat mijn buren zijn naam niet te weten komen.
Is dit op één of andere manier mogelijk?
Alvast bedankt voor het meedenken.