Beste,
mijn moeder heeft problemen met haar verwarmingstoestel (doorstromer) sinds oktober 2019 door toedoen van een mede-eigenaar.
Na verschillende interventies door een erkend installateur blijken deze problemen voor te komen uit het feit dat een van haar mede-eigenaars, op dezelfde schouw, haar toestel heeft vervangen omdat er geen onderdelen meer van beschikbaar waren (oude toestel kan dus niet meer worden terug geplaatst). Kennelijk was zij niet op de hoogte van het feit dat hierover gezamenlijk beslist moet worden door de VME en heeft haar installateur ook nagelaten om haar hierover te informeren.
Momenteel kan mijn mama hierdoor haar doorstromer niet te volle gebruiken en worden afvoergassen in haar app binnengezogen. Zij ventileert haar appartement nu maximaal maar desalniettemin is deze situatie, lijkt mij, niet ongevaarlijk! Doordat zij haar verwarming niet kan opzetten heeft zij uiteraard ook een verlies aan comfort.
Zij nam al enkele keren contact op met haar syndicus maar die lijkt de ernst hiervan niet in te zien en onderneemt geen concrete actie.
Als reden van zijn 'non-actie' geeft hij de corona-crisis aan die hem belet om dit aan te kaarten op de AE (ging normaal gezien door midden juni, uitstel met maximaal 5 maanden door de regering vast gelegd).
Kan dit zo maar? Gezien de ernst van de defect moet er toch een manier zijn om dit ASAP op te lossen?
Alle hulp is welkom! Alvast bedankt!