Dag iedereen,
Ik zou graag een duplex kopen in Brussel.
Achteraan de duplex is er een binnencour met een grote muur, die uitkomt op ongeveer 1m boven de gelijkvloers. Aan de achterkant van deze muur bevindt zicht het perceel van mijn achterbuur.
Graag had ik geweten of het is toegestaan om op de gelijkvloers een terras aan te leggen. Ik zou dan doorschijnend materiaal kunnen gebruiken zodat er nog lichtinval op de binnencour is en de bovenkant van de muur tot een soort van balkon om te vormen.
Probleem is dat dit terras dan zicht zou geven op de tuin van de achterbuur. Nu twijfel ik aan de definitie van "rechtstreekse inkijk". Aangezien de tuin van de achterbuur een pak lager ligt en er een balkon van 1m hoog is is, moet je toch al echt over het balkon gaan hangen om in de tuin van de buren te gaan kijken. Wanneer je op het terras zou staan en rechtdoor zou kijken, zie je enkel het dak van de achterbuur. Het terras zou ongeveer 18 vierkante meter groot worden.
Denken jullie dat het is toegestaan om in deze omstandigheden een terras te plaatsen?
Alvast bedankt!