eigenaar chalet

titho26
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

eigenaar chalet

#1 , 22 mar 2020 11:41

ik ben al een paar jaar in geschil met de baas van de camping waar mijn chalet staat .

mondeling spraken we een afbetaling af maar hij wou ons er steeds aflaten gooien door niet in het bezit te zijn van een eigen woning ondanks wij een domicilie hadden.

dat probleem opgelost wij huren en zijn nog enkel in de vakanties aanwezig. maar weer moesten we naar het vrede gerecht ,met de bewering van de advocaat van de tegenpartij dat wij van het ocmw, enkel een doorgangwoning hadden gekregen om de winter te overbruggen, dit hebben we weerlegt met het bewijs van het huurcontract van ons huurappartement dat wij op de huur markt hebben gevonden via een immo

tevens waren wij de mondeling afgesproken afbetaling aan het doen, en het resterend bedrag wouden ze dan gebruiken als het feit dat wij huur achterstand zouden hebben

in het vonnis van de vrederechter is er een bedrag afgesproken, en een datum dat wij telkens moesten betalen, dit hebben wij correct gevolgd

nu met het nieuwe seizoen, weigert de eigenaar van de camping onze nutsvoorzieningen open te zetten, hij eist extra bedragen bovenop het tussenvonnis als interesten (heb officiele documenten gevraagd om zijn eis te staven maar die wou hij niet weerleggen dat kon alleen mondeling besproken worden) zogezegd omdat hij zijn advocaat moet betalen, dus namen wij contact op met zijn advocaat op aanraden van het vredegerecht

in een antwoord op mail kregen wij een uitleg van, als er ongeveer 1500€ extra betaald wordt (procedure kosten en dergelijke) bovenop de gevraagde intresten, zou dit hele dossier voor hun afgerond zijn zonder terug naar het vredegerecht te moeten, anders zouden ze verder procederen en zouden de bedragen volgens hun aanzienlijk hoger gaan worden

graag zou ik wat advies hier rond krijgen, en of wij iets tegen hun kunnen doen, want wij wouden tijdens de lockdown op de camping gaan zitten, kunnen de kinderen tenminste op de hof, en langs mijn kant voor medische redenen aangezien ik longpatiente ben en onlangs nog geoppereerd ben

vredegerecht doet momenteel ook geen vaststellingen, maar kunnen wij bv een ingebrekestelling versturen

wij hadden begin maart als goodwill heel ons staangeld al betaald voor einddatum van de factuur, maar wij twijfelen om de genoemde intresten al te betalen voor het eindvonnis, aangezien ik en mijn man leken op wetgebied zijn en wij niet in ons zakken willen laten zitten door een advocaat met dure woorden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 22 mar 2020 12:18

Alle uitstappen naar tweede verblijven zijn verboden wegens Corona. Dat plan kan dus al niet doorgaan. Waarschijnlijk heeft de uitbater de camping afgesloten.

t Is natuurlijk lastig als je de uitbater tegen hebt maar anderzijds lijkt hij mij onredelijk in zijn stappen naar t vredegerecht (onder voorbehoud) en in zijn pogingen om u al zijn advocaatskosten af te troggelen. Als je veroordeeld bent tot een rechtplegingsvergoeding moet die natuurlijk wel betaald worden. Vorderingen om alle kosten te recupereren worden normaliter afgewezen.

Als de uitbater de nutsaansluitingen niet wil openen (en de camping is niet dicht wegens corona) dan zal je helaas naar t vredegerecht moeten om het af te dwingen.

Huur je de chalet of ben je r eigenaar van? Misschien overwegen op de camping te verlaten maar een chalet verkopen is meestal een serieuze financiële kater ;-(

titho26
Topic Starter

#3 , 22 mar 2020 13:23

de camping is niet gesloten er is een regel rond je mag aanwezig zijn als je niet pendelt, en mits ikzelf een fysieke handicap heb kan ik niet werken,
dus als onze nutsvoorzieningen open stonden kosten wij daar nu in deze tijden gaan verblijven

de eigenaar is een onredelijke man, zeker sinds 2 jaar dat zijn dochter mee in het bestuur is gestapt toen zijn er veel rechtzaken, ook tegen andere bewoners, bij al onze dagvaardingen waren minstens 5 andere zaken tegen andere campingbewoners

wij zijn eigenaar van de chalet, verkopen is praktisch onmogelijk want wij hebben verhalen gehoord van mensen die proberen te verkopen, dat de eigenaar moeilijk doet over het "soort" clienteel dat hij op zijn camping wilt, ongeacht of er al dan niet zelf direct volledig betaald kan worden

sinds 2 jaar zijn ze daar ook begonnen met tiny housen te zetten, en als je het volk zit dat er in zit is van "betere" achtergrond zoals zijn dochter beweert ,

Reclame

titho26
Topic Starter

#4 , 24 mar 2020 07:44

onze camping is open (ondanks dat je daar niet permanent moogt zitten)

je moest alleen tijdig laten weten dat je niet ging pendelen mja zonder water/elektriciteit
is er daar niks te zoeken

Thomas Morus

#5 , 24 mar 2020 13:56

Aangezien het verboden is om er naartoe te gaan is er toch geen probleem.
Een camping die open is maar waarnaar men niet mag gaan is hetzelfde als een camping die gesloten is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

katwezel

#6 , 24 mar 2020 16:13

Beetje nuchter blijven , de overheid heeft het bevel gegeven om ALLE campings te sluiten zonder onderscheid , sommigen hebben een uitzondering voor de permanente bewoners , arbeiders uit het buitenland en personen die instaan voor bewaking & veiligheid en onderhoud die moeten gemeld worden aan de politie en zij moeten de toelating bevestigen , je schrijft de regel is ......., dat is volkomen fout en getuigd van onzorgvuldig gedrag in deze huidige crisis , wat betreft de nutsvoorzieningen , die worden meestal rond april pas opengezet maar door de crisis zal dat waarschijnlijk later zijn , betreffende de financiële problemen geef je slechts stukjes van het verhaal , een beetje verduidelijking en dan zal er een beter advies hierover kunnen gegeven worden , je zult het al vermoeden , ik zit reeds een tijdje met overleg en toelating van politie en gemeente op een wel heel grote camping (al van voor de crisis) wij hebben de ingang vergrendeld en wie aankomt word onverbiddelijk terug gestuurd ze riskeren bovenop hun nuteloze verplaatsing een zware boete bij politie controle , hier word je zelfs door de gemeenteambtenaren gecontroleerd , bezint eer je begint

titho26
Topic Starter

#7 , 26 mar 2020 07:23

lees "de camping is niet voor 100% gesloten" je moest doorgeven of je er wel of niet zou gaan zitten,

nutsvoorzieningen worden bij ons altijd begin maart opengezet

maar omdat de eigenaars hun eigen dus als klein kinderen aan het opstellen zijn zonder eind vonnis hadden wij geen andere keus dan met onze 4 kinderen op een appartement te blijven zitten

dit topic mag van mij gesloten worden, toch niet echt nuttige reacties heb al een advocaat gecontacteerd

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”