ik ben al een paar jaar in geschil met de baas van de camping waar mijn chalet staat .
mondeling spraken we een afbetaling af maar hij wou ons er steeds aflaten gooien door niet in het bezit te zijn van een eigen woning ondanks wij een domicilie hadden.
dat probleem opgelost wij huren en zijn nog enkel in de vakanties aanwezig. maar weer moesten we naar het vrede gerecht ,met de bewering van de advocaat van de tegenpartij dat wij van het ocmw, enkel een doorgangwoning hadden gekregen om de winter te overbruggen, dit hebben we weerlegt met het bewijs van het huurcontract van ons huurappartement dat wij op de huur markt hebben gevonden via een immo
tevens waren wij de mondeling afgesproken afbetaling aan het doen, en het resterend bedrag wouden ze dan gebruiken als het feit dat wij huur achterstand zouden hebben
in het vonnis van de vrederechter is er een bedrag afgesproken, en een datum dat wij telkens moesten betalen, dit hebben wij correct gevolgd
nu met het nieuwe seizoen, weigert de eigenaar van de camping onze nutsvoorzieningen open te zetten, hij eist extra bedragen bovenop het tussenvonnis als interesten (heb officiele documenten gevraagd om zijn eis te staven maar die wou hij niet weerleggen dat kon alleen mondeling besproken worden) zogezegd omdat hij zijn advocaat moet betalen, dus namen wij contact op met zijn advocaat op aanraden van het vredegerecht
in een antwoord op mail kregen wij een uitleg van, als er ongeveer 1500€ extra betaald wordt (procedure kosten en dergelijke) bovenop de gevraagde intresten, zou dit hele dossier voor hun afgerond zijn zonder terug naar het vredegerecht te moeten, anders zouden ze verder procederen en zouden de bedragen volgens hun aanzienlijk hoger gaan worden
graag zou ik wat advies hier rond krijgen, en of wij iets tegen hun kunnen doen, want wij wouden tijdens de lockdown op de camping gaan zitten, kunnen de kinderen tenminste op de hof, en langs mijn kant voor medische redenen aangezien ik longpatiente ben en onlangs nog geoppereerd ben
vredegerecht doet momenteel ook geen vaststellingen, maar kunnen wij bv een ingebrekestelling versturen
wij hadden begin maart als goodwill heel ons staangeld al betaald voor einddatum van de factuur, maar wij twijfelen om de genoemde intresten al te betalen voor het eindvonnis, aangezien ik en mijn man leken op wetgebied zijn en wij niet in ons zakken willen laten zitten door een advocaat met dure woorden