Sluikstorten

Sirkii

Re: Sluikstorten

#16 , 12 mar 2020 12:50

Spijtig maar helaas. Als de dader (sluikstorter) niet geïdentificeerd kan worden dan betaalt de eigenaar de ruimingskosten. Hier dus de VME. Als je een autoöngeval in je recht hebt met vluchtsmisdrijf en de veroorzaker wordt niet gevonden dan betaal je helaas ook zelf als je geen omnium hebt.

Best frustrerend maar zo is t nu eenmaal.
En wat dan met het Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds?
Volgens mij beperkt tot lichamelijke schade (verwondingen etc) ... maar we wijken af ....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 mar 2020 12:53

Volgens mij kan sluikstorten nooit beschouwd worden als overmacht omdat het een gevolg is van een menselijke handeling.
Moest de afval door een storm daar terecht zijn gekomen (bv een hoop roofing van een dak) dan zou het wél overmacht kunnen zijn..
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Drebin
Topic Starter

#18 , 12 mar 2020 13:51

Beste,

Heel erg bedankt voor jullie bericht.

Vorig jaar had ik al een mail gestuurd naar het SVK en OCMW dat de stank niet meer te harden was. Na een maand werd het stort verwijderd maar kort daarna begonnen ze terug. Ik heb meerdere malen gezien wie het was en een melding van gemaakt.

Telkens werd er tegen mij gezegd dat ze wisten dat het niet van mij komt (het sluikstort), dus nu schrik ik wel dat ik ook zou moeten betalen.

Wat kan ik nu doen om mijn onschuld te bewijzen?

Heb al rondgekeken op dit forum en zou dus, als ik die factuur ontvang, een aangetekend schrijven naar de gemeente sturen en indien ze nog niet akkoord gaan dit dan met een advocaat regelen?

Ps. Er ligt hier ook bouwmateriaal dat zeker niet van dit gebouw komt.

Ik vind dat ze er gemakkelijk willen van af komen door iedereen te laten betalen. Precies of dit de sluikstorters doet stoppen. Ik zit echt met de handen in het haar en word er echt zot van.

Mvg

Reclame

Sirkii

#19 , 12 mar 2020 18:39

Het probleem is dat een eigenaar slechts ontslaan kan worden van de verwijderingskosten als er een aansprakelijke derde gevonden wordt op wie de kosten kunnen verhaald worden. Als je huurder bent is de discussie of dit een kost is voor de eigenaar of voor de huurder. k Ben geneigd om te stellen dat dit dan voor de eigenaar is (zie mijn vorige post)

Franciscus

#20 , 12 mar 2020 18:41

@ D0hD0g VOOR SLUIKSTORTEN????

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”