Verkaveling naast paardenweide

paardenweide
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkaveling naast paardenweide

#1 , 04 mar 2020 11:25

Hallo!

Enkele jaren geleden kocht ik een woning met stallen en weide. Naast de weide lag nog een perseel wat gebruikt werd voor maïsteelt. Ik heb toen een veilige houten afsluiting rond de weide gezet (tegen de perseelsgrens).
Nu wil een ontwikkelaar dat andere perseel verkavelen.
Niet alleen zullen de bouwwerken zelf voor veel problemen en stress zorgen bij de paarden, persoonlijk heb ik ook liever niet dat toekomtige buren mijn paarden kunnen aanraken en voederen. Gezien paarden zo delicaat zijn in hun voeding en ziekte/stressgevoelig zijn, vraag ik mij dus af wat de regelgeving is omtrent de verkaveling, de bouwwerken en afsluitingen van tuinen ed.

Iemand die meer weet?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 04 mar 2020 13:54

Tja, daar heb je een verkavelingsvergunning voor nodig.
Waarschijnlijk woont u niet in agrarisch gebied.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus

#3 , 04 mar 2020 13:55

In eerste instantie zal u zelf de afsluiting moeten plaatsen en betalen het zijn uw paarden.

Reclame

paardenweide
Topic Starter

#4 , 04 mar 2020 14:06

Ik heb zelf een dure afsluiting geplaatst en betaald enkele jaren geleden. Volledig houten omheining met schrikdraad. Perfect dus wanneer er geen passage is, en geen aangrenzende tuinen. Ideaal voor wat de situatie toen was aangezien de weide omgeven werd door andere weides/teeltgronden. Ik kan toch niet zelf mijn afsluiting terug verwijderen en een ander type plaatsen omdat anderen nu plots willen bouwen en verkopen?
De verkavelingsvergunning van de ontwikkelaar werd vorige week aangevraagd.

mava105

#5 , 04 mar 2020 16:24

Heb je dan niet, voor je die weide kocht, nagekeken wat de mogelijkheden waren met die grond. Mogelijke Uitbreiding woongebied.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”