Dat hebben we gedaan, maar deze mens heeft veel aan zijn hoofd en heeft ons letterlijk gezegd dat dit emotioneel niet aankan. Helaas dus, maar aan de andere kant hebben we wel een notarisakte met een aangehechte getekende landmeterplan met scheidingslijn met zijn handtekening en die van de notaris op. Het is gewoon vervelend dat dit nu ineens opduikt en vooral omdat de huidige buurman enkel op zijn landmeterplan afgaat, wat dus een reepje anders is dan hoe de effectieve lijn is. Op basis van een oud kadasterplan idd. Het gaat er vrees ik niet in bij hen dat dit geen juiste denkpiste is. Maar nu? Ze wllen ons het landmeterverslag overigens niet bezorgen. Wat ik niet vind getuigen van goed willen overeenkomen en wat doet vermeoden dat er misschien ergens anders teveel grond is van hen? Ik heb hen gisteren nog een zeer vriendelijke mail gestuurd dat we graag eens samenzitten om met open visie eens alles te bespreken, van beide kanten, niet eenzijdig. En dan eens te bespreken wat ieder belangrijk vindt en wil naar de toekomst toe met als enige doel een langdurige goede burenrelatie behouden. Dus bekijken wat er verstandig en redelijk is. Ons juridisch gelijk per se halen, is voor mij niet nodig, we zijn bereid tot veel, als ze maar van onze mooie omheining en speciale planten afblijven.Kan u de oude buurman nog contacteren ?
Die afsluiting in de huidige vorm? Ongeveer anderhalf jaar.Hoe lang staat die afsluiting daar al op die plaats?
Klop de man is nogal 'bijzonder' zullen we maar zeggen. Heel stipt, belt voor elke verkeerd geparkeerde auto de politie etc. Zijn beweegreden voor deze schuttingtoestand was dat hij te weinig m² meent te hebben, waarvoor hij dus KI betaalt. Hij denkt ook dat bijvoorbeeld 15m² extra of minder grond zal schelen in zijn KI, maar in realiteit zal hij bij een herziening wellicht veel meer betalen dan nu. Zijn partner gaat wel helemaal mee in de denkpiste (al dan niet vrijwillig of bewust). Eerlijk, ze zijn niet per se bijzonder intelligente mensen. Hun tunnelvisie is de enige die telt en kijken niet verder naar andere theorien of mogelijks dat zij het bij verkeerde eind hebben. Heel moeilijk, want we wonen hier al meer dan 15 jaar en hebben nog nooit last met buren gehad. E dat is ook absoluut niet gewenst. Ik begrijp de stelling: niets doen, niets toegeven. Maar wat is wijsheid, dat blijft de vraag....Hoe meer u "mee gaat" in het gedrag en denkpatroon van deze buur, hoe erger het zal worden.Ons juridisch gelijk per se halen, is voor mij niet nodig, we zijn bereid tot veel
Hun deel van de gemeenschappelijke schutting is niet betaald.
Nu begint hij aan uw grond te knabbelen.
Klopt mijn vermoeden dat het enkel de man is die lastig doet ?
Vrouw/vriendin loopt er maar voor spek en bonen bij, en moeit zich er niet echt mee, buiten een "Jaja", wat knikken en zo ?