Mag buurman mijn architect contacteren?

Jeanine_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag buurman mijn architect contacteren?

#1 , 31 jan 2019 18:23

Een 5-tal jaar geleden zijn er grote verbouwingswerken aan mijn huis gedaan. De buitenmuur is gesloopt, een veranda is bij de woning geïntegreerd. Dit alles is gebeurd onder het toeziend oog van een architecte en wettelijk volledig in orde.
Mijn architecte heeft nu een e-mail gekregen van mijn buurman of het slopen van deze buitenmuur en het steken van een petrel wel op haar plannen vermeld is. Anders zou ik een grote overtreding begaan zijn.
Mijn vraag: blijkbaar heeft de buurman zijn info gekregen via ruimtelijke ordening. Kan dit zomaar? Moet mijn architecte op deze mail antwoord geven?
Vind het vreemd dat men op de dienst ruimtelijke ordening niet geconfirmeerd is dat alles in orde is. Zij hebben de vergunning afgeleverd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 31 jan 2019 18:47

Heeft de buurman schade geleden?
Iemand contacteren is geen misdrijf.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2019 19:58

Vragen staat vrij. Buurman mag vragen. Architect is niet verplicht te antwoorden.

Reclame

mava105
Berichten: 22317
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 31 jan 2019 20:31

Hij kan die plannen ook op de bouwdienst van de gemeente gaan bekijken.
Als er geen metalen profiel is gestoken, waar die achtergevel is afgebroken, was de boel al lang verzakt. In plaat van dat profiel kan er ook er een betonnen balk gegoten zijn, maar het duurt wel langer voor die de benodigde draagkracht heeft. Bij een metalen balk heb je die praktisch onmiddellijk.
Welk belang heeft uw buurman ermee of je die muur nu opvangt met een stuk peperkoek of een metalen balk. Architect hoeft niet te antwoorden, of hij kan zeggend dat het zijn zaken niet zijn.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”