Dakwerk

Kaai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dakwerk

#1 , 22 jan 2019 16:42

Hey,

Ik heb een kleine vraag, ik ben eigenaar van 1 appartement in een gebouw van 3 appartementen, nu moet het dak gerepareerd worden, we hebben 2 platte daken en een zadeldak, maar 1 van de andere eigenaars heeft 2 slaapkamers in de zadeldak, want zijn app is daardoor veel groter, en dat zadeldak hoort dan niet tot de gemeenschappelijke delen, mijn vraag is dan moet ik ook meebetalen voor die zadeldak? En moet er dan een expert komen ?
Alvast bedankt
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 22 jan 2019 17:16

Hoe weet u dat het zadeldak privatief is?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 jan 2019 19:47

Wat staat er juist in de basisakte? Gewoonlijk zijn ALLE daken gemeenschappelijk, zeker als er meer eigenaars onder wonen.

Reclame

Kaai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2019 12:39

Hey,

Wat ik bedoelde is dat ieder van ons dezelfde verdeling heeft, alleen heeft hij nog 2 extra zolderkamer voor privé gebruik, dus de twee platte daken kosten 9500 euro voor te herstellen en de zadeldak 3000 euro is alles dan verdeeld door 3?
Grtjes

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 23 jan 2019 12:43

Dat moet uit de statuten van het gebouw blijken,
Is bijna steeds zo dat alle eigenaars moeten meedelen in die kosten;
Volgens hun aandelen in de gemene delen.
Laatst gewijzigd door asperger op 23 jan 2019 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5458

#6 , 23 jan 2019 12:46

Wat staat er in de basisakte over het gebruik van die twee zolderkamers? Je zou inderdaad verwachten dat dat appartement doordat het groter is een hogere quotiteit heeft en dus meer betaalt voor alle gemeenschappelijke kosten. Dus niet 3 keer 1/3e doch bv twee keer 300 en een keer 400.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”