Hallo,
Ik heb sinds kort mijn oog laten vallen op een kleine studio/ appartement in het Brusselse maar heb echter geen enkele ervaring met het aankopen van vastgoed. Vrienden en kennissen doen natuurlijk graag hun zegje en door de tegenstrijdigheden kan ik uiteindelijk door de bomen het bos niet meer zien. Rekening houdend met de kosten van de aankoop (notaris, akte, dossier, registratierechten, enz) en de lening bij de bank, ben ik gaan zoeken binnen een bepaalt budget.
Ik heb nu dus iets gevonden en mag het pand gaan bekijken. Ik weet dat een eventueel aangenomen bod bindend is en dat ik moet opletten met mogelijke werkzaamheden aan het gebouw, maandelijkse gemeenschappelijke lasten, enz.... . Dit buiten beschouwing gelaten, vraag ik me af of er nadat het bod aanvaard werd nog een extra bedrag bovenop gevraagd kan worden ivm teruggave werkingskosten en reservefondsen van de VME. Zo ja, hoe hoog zou dit bedrag dan kunnen zijn? Het leek me eerst logisch dat het aangenomen bod + de kosten bij de notaris en de bank het totaalplaatje weergaven maar wellicht zie ik dit net iets te eenvoudig. Met dank voor eventueel nuttige info!