Overlast bomen van de gemeente

Wardje128
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Overlast bomen van de gemeente

#1 , 24 dec 2018 14:17

Beste,
Toen wij in 1993 ons stuk landbouwgrond kochten hadden wij maar 1 naaste gebuur en aan de andere kant is het stuk grond van de gemeente waar op dat moment nog geen beplanting of iets dergelijks aanwezig was. Toen ik begon te bouwen zijn ze aan mij en overbuur komen vragen of wij ermee akkoord zouden gaan dat ze op hun grond lage beplanting mochten aanbrengen. Wij zijn beide daarmee akkoord gegaan met als belofte dat ze dit jaarlijks zouden onderhouden en desnoods snoeien (hier zijn geen papieren van). Na 10 jaar begon ik steeds vaker last te krijgen van de bomen die ze hadden gepland wegens wegnemen van zonlicht in mijn tuin en groentetuin. Na reeds meerdere malen telefonisch contact op te nemen met de groendienst van de gemeente werd het probleem gewoon weggelachen en dat ik geen recht van spreken had en dat dit zijn stuk grond was (zie de man van de groendienst) en er op deed wat de gemeente wilde.
Ik ben zeker niet tegen groen, maar heb zelf nu ook nog eens zonnepanelen gelegd om milieuvriendelijker te wonen maar door de hoge bomen krijg ik na de middag bijna geen zonlicht meer.
Wat kan ik hier op een rustige manier tegen beginnen?
Zelfs nu na diverse mails met foto's krijg ik geen respons?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 dec 2018 14:29

Als die bomen reglementair geplant zijn (respecteren afstand tot perceelgrens) dan kunt u daar niets tegen doen.
Hebt u gebouwd op LANDBOUWGROND?????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Wardje128
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 dec 2018 13:39

Nee dit is geen landbouwgrond maar bouwgrond. Toen ik dit kocht stond er nog niets op de grond van de gemeente.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”