rekening-commissaris

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

rekening-commissaris

#1 , 20 okt 2017 08:40

Goede morgen,

Mag/moet ik als rekening-commissaris nog voor de AV aan de ME melden dat ik na controle van de rekeningen geen uitleg krijg van de syndicus over bepaalde posten of moet ik dat op de AV bespreken of maakt het tijdstip niets uit?
Met dank/Geert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 okt 2017 12:15

Dat moet u in het verslag zetten dat u gaat uitbrengen tijdens de vergadering.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 20 okt 2017 14:27

Op die manier kan de AV de ontlasting weigeren van de syndicus ... en eisen dat binnen de 14 dagen na vergadering alle nodige gegevens aan u worden overgemaakt en dat alle kosten en lasten voor een volgende BAV ten laste van syndicus zijn.
Tevens kan dan een procedure vervanging syndicus worden opgesteld.

Reclame

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

#4 , 21 okt 2017 16:26

Bedankt heren,

ik was bang dat ik het eerst met de syndicus moest uitklaren (misschien heeft hij er toch een verklaring voor en zou ik hem in een slecht daglicht kunnen plaatsen) maar aangezien hij niet reageert, zit er inderdaad niets anders op dan het op de AV aan de ME te melden.

adsummam
Berichten: 581

#5 , 22 okt 2017 10:48

Staat het verslag van de CvR ingeschreven op de agenda van de AV ?

Indien u CvR mede-eigenaar bent dan kunt u er zelf voor zorgen, zo niet hoort u een beroep te doen op een mede-eigenaar.


Hou rekening met :
B.W. Art. 577-6 § 3
”………..volgens welke nadere regels.......geagendeerde punten……..geraadpleegd.”

U bent er dus toe gehouden uw verslag voortijdig aan de syndicus toe te vertrouwen.

Tip : Maak het gelijktijdig zelf over aan zo veel mogelijk ME’s.

Ook :
http://www.elfri.be/algemene-vergaderin ... j-syndicus
http://elfri.be/rechtspraak/appartement ... ergadering

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”