sociale woning

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

sociale woning

#1 , 01 mar 2019 12:27

heb een vraagje,ik heb vandaag een brie gekregen dat ze een sociale woning hebben voor mij,is de eerste keer,maar ik had in mijn aanvraag gezet dat ik 2 hondjes heb,nu staat er hier bij dat er maximum 1 hondje is toegelaten,dus kan ik deze wonong (appartement) niet aannemen.word dit aanschouwd als een weigering? als je 2 keer weigert dan heb je geen recht meer op een sociale woning,maar ik kan toch niet 1 hondje zomaar weg doen,dat krijg ik echt niet over mijn hart,ze zijn al 9 jaar bij mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 01 mar 2019 16:41

Meegemaakt bij een kennis van me, 3 jaar jaar geleden.
Ze had 3 honden en 2 katten.
Zij kon intrekken in een nieuw gebouwde sociale woning.
In haar contract stond dat ze max. 2 huisdieren mochten houden.
Geen mens heeft er zich aan gehouden en de sociale verhuurmaatschappij doet er niks mee.

Er stonden wel meer rare dingen in hun contract.
Oa: ze mochten vb hun tuinen niet afspannen.
Het eerste wat de huurders deden was een omheining zetten om hun kinderen en hun honden binnen te houden.
Sociale verhuurmaatschappij heeft daarop verschillende dreigbrieven geschreven naar hun verhuurders om de omheiningen terug af te breken.
Tuurlijk heeft niemand dat gedaan.
En van de maatschappij horen ze niks meer.

Gewoon met je hondjes intrekken en erover zwijgen als men iets vraagt.

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2019 17:00

dank u tira00,ga ik ook doen,niks zeggen en ze gewoon mee nemen als het zo ver is

Reclame

Terug naar “Huren”