Sloten/sleutels laten vervangen, huisbaas weigert deze te geven.

AnkieBo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Sloten/sleutels laten vervangen, huisbaas weigert deze te geven.

#1 , 20 feb 2019 19:29

Zij is onlangs op het pand geweest.
Ik heb door overmacht de sleutels van de veiligheidsdeur verloren en heb haar betaald voor de vervanging. Ik ging binnen een paar weken de sleutels ontvangen en dan zodanig zelf het voordeurslot vervangen.
Binnen twee maanden wordt het contract opgeheven.

Nu beweert zij de sleutel niet te willen overhandigen door dat dit is gebeurd:

https://imgur.com/a/th3j3OQ

Is dit wettelijk? Mag ik bij deze naar het vredegerecht stappen om onmiddelijke ontbinding van het contract aan te vragen?
Of mag ik zelfs aanhalen dat wat zij doet niet mag en dat ik bij deze, sinds ik het appartement niet meer binnen kan (weerhouden van toegang), het contract in feite illegaal beschouwen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 20 feb 2019 22:04

Jij mag een slotenmaker bellen, met je huurcontract, en de deur laten openbreken met de kosten ten laste van de huisbaas.
Wat de huisbaas doet, is inderdaad volledig illegaal.

AnkieBo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2019 16:42

Zij weigert nog steeds de sleutels vrij te geven en haalt aan dat ik daar niet meer woon.
Ze haalt ook aan me gedagvaard te hebben... maar nu kan ik geen aangetekende zending in ontvangst nemen sinds zij me toegang weigert tot het pand?

Afbeelding

Zijn er andere manieren om te achterhalen of ik gedagvaard ben?
Is er een dienst die ik kan contacteren of zelf langs het Justitiepaleis gaan en zien of er zaken tegen mij lopen?

Dank u vriendelijk

Reclame

Blaatpraat

#4 , 21 feb 2019 21:50

Ga gewoon naar de politie, leg hun dit voor en ga samen met hun en een slotenmaker naar je appartement.
Deze breekt alles open, en de kosten zijn voor de eigenaar.
Dan kan je toch terug aan je post en zien?

Terug naar “Huren”