Handelshuurovereenkomst

VanesNessie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Handelshuurovereenkomst

#1 , 14 feb 2019 12:21

Handelshuurovereenkomst getekend op 2/1 met ingang 1/4, betalen vanaf mei, reeds betaald. Contract staat op bvba in oprichting met mezelf als vertegenwoordiger. Bvba is niet opgericht, waarborg niet volstort, contract niet geregistreerd. Ik ging van start onder een franchisecontract maar door valse cijfers en dergelijke meer, waar ik op uit ben gekomen, zijn onderhandelingen afgesprongen. Helaas is het kostenplaatje nu te hoog waardoor ik niet van start kan gaan. Gesprek met eigenaars om onderling op te zeggen. Iemand idee dat ik iets van rechten heb? Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 feb 2019 13:00

Normaal is dit contract wettelijk aangegaan, jij zal moeten praten met de verhuurders want zij kunnen een pak schadevergoeding eisen van u, want u was verantwoordelijk voor deze toestand.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 feb 2019 15:53

Iemand idee dat ik iets van rechten heb?
Je hebt momenteel enkel maar plichten. :(

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 feb 2019 16:23

Art. 60. Tenzij anders is overeengekomen, zijn zij die in naam van een vennootschap in oprichting en vooraleer deze rechtspersoonlijkheid heeft verkregen, in enigerlei hoedanigheid een verbintenis hebben aangegaan, persoonlijk en hoofdelijk aansprakelijk, behalve wanneer de vennootschap binnen twee jaar na het ontstaan van de verbintenis het in artikel 68 bedoelde uittreksel heeft neergelegd en zij bovendien die verbintenis binnen twee maanden na voormelde neerlegging heeft overgenomen. In dit laatste geval, wordt de verbintenis geacht van het begin af door de vennootschap te zijn aangegaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Huren”