gevolgen nieuw huurcontract....

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

gevolgen nieuw huurcontract....

#1 , 10 feb 2019 14:39

Beste forumgasten, ik ben verhuurder. Huurcontract van korte duur eindigt op 31 maart 2019. Verhuurder (ik) heeft 4 maanden op voorhand de huurders laten weten dat er geen verlenging is. Achterstand huur (2 maanden, januari en februari) en waarschijnlijk maart 2019. Huurder laat gisteren weten per sms dat hij een schuldbemiddelaar heeft (een advocaat) , en dat we de huur met hem moeten regelen. Vermits de woning en tuin uitgeleefd is (2 honden en nooit gekuist),reken ik een maand om alles op te kuisen en te herstellen voor nieuwe huurder. Het vermoeden is er dat de huurders er niet zullen uit zijn einde maart. Ze zoeken zelfs niet naar een andere woonst. PB is opgemaakt maar als ze geen geld hebben. Nu de vragen :
Mag ik nu al een huurcontract met nieuwe huurders maken ,ingaande op 1 mei? Wat zijn de gevolgen voor de verhuurder, als vorige huurders er nog inzitten?
Naar vredegerecht voor 2 m huurwaarborg + schadevergoeding + extra vergoeding na 31 maart wegens bezetting) + uitzetting . Hoelang gaat dat duren ? Zodat ik daar rekening mee kan houden.
Wat zouden jullie doen in mijn plaats.
Dank U voor de respons

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 10 feb 2019 15:42

In gebreke stellen voor de achterstallen, een tijdje (10 dagen) de tijd geven om alles in te halen, en dan laten dagvaarden voor de vrederechter, wegens wanbetaling. Eventueel nu al tegelijk voorbehoud maken voor huurschade + onverhuurbaarheid .
U kan m.i. best uitzetting nastreven, en hopen dat ze er anders op einde maart uit zijn.

Verhuren tegen 1 mei zou moeten kunnen, desnoods onder voorbehoud van vrijgeven door vorige huurder.

Reclame

Terug naar “Huren”