verlenging van huurcontract van 1 jaar

Zarah Bongelli
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verlenging van huurcontract van 1 jaar

#1 , 03 feb 2019 18:58

Ben ik als verhuurder verplicht een huurcontract van 1 jaar te verlengen of gaat het automatisch in verlenging? Ik weet dat je max 2 extra jaren kan verlengen dan gaat het over naar 3-6-9 contract. Als ikna het 1 jaar iets moet ondernemen moet het dan terug een contract zijn of mag een addendum aan het contract bevestigd worden gewoon een brief voor 1 extra jaar. Als ik niets onderneem ben ik dan nog in orde ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2019 19:02

U bent niet verplicht een huurcontract van 1 jaar te verlengen.
Indien één van de partijen niet opzegt gaat het automatisch over in een contract van 9 jaar.
Als verhuurder kan u een verlenging bepalen in het contract of schriftelijk mededelen aan de huurder dat u wenst te verlengen tussen de 6e en de 3e maand voor einde contract. De huurder indien hij niet wenst te blijven moet opzeggen met 3 maanden voor einde contract.

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 03 feb 2019 19:17

Is dat zo dat de verhuurder zijn beslissing (het lijkt me eerder een voorstel) moet laten weten tussen de 6e en de 3e maand voor einde contract? Wist ik niet.

Reclame

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2019 19:38

Is dat zo dat de verhuurder zijn beslissing (het lijkt me eerder een voorstel) moet laten weten tussen de 6e en de 3e maand voor einde contract? Wist ik niet.
De verhuurder moet het vroeger laten weten dan 3 maanden, want de huurder moet als hij wil vertrekken 3 maanden kunnen opzeggen.
Ik zal het voor u eens opzoeken.

Terug naar “Huren”