Lek waterleiding bovenburen

NatD
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Lek waterleiding bovenburen

#1 , 2 weken 20 uur geleden (02 feb 2019 14:59)

Hier ben ik weer hoor, beste forumgenoten!

Tweede kerstdag vorig jaar: mijn dochter en ik waren net bezig aan ons tweede voorgerecht toen ze de opmerking maakte : "Oh, leuk! Regent het?" Ik vroeg haar waarom, wees ze in de richting van de hal. Er was serieus water aan het lekken van de verdieping boven ons.
Ik meteen naar het appartement boven ons gelopen en gevraagd aan mijn bovenbuurvrouw wat ze net gedaan had : ze had dus net het bad gevuld voor haar 2 kindjes! Ondertussen hoorde ik ook dat de eigenaar in het gebouw aanwezig was op de 2de verdieping, bezig met toeristen die in één van de studentenkamers zouden overnachten. Ik heb hem meteen geroepen dat hij naar beneden moest komen. Hij riep me toe dat ik maar 2 minuten moest wachten. Toen hij uiteindelijk kwam, was het gedaan met lekken, maar hij kon wel nog de druppels zien hangen. Hij zei me dat hij op dit moment niet veel kon doen, want het was tussen Kerst en Nieuw. Ok, dat begreep ik.

Op 6 januari dan gebeurde hetzelfde opnieuw, buurvrouw had nochtans beloofd dat ze zou bellen naar me als ze nog eens het bad zou vullen, maar was het vergeten. We hebben toen een filmpje kunnen maken waarop je duidelijk kon zien dat het goed lekte. Dat filmpje heb ik dan doorgestuurd via een e-mail naar zowel de eigenaar als het immo-kantoor met de vraag om dit zo snel mogelijk te laten herstellen.
Ik heb toen een e-mail doorgekregen dat ze het hun verzekeringsmaatschappij hebben laten weten en dat ik ook zelf naar de verzekeringen kon bellen. Ik heb dat meteen gemeld aan mijn bovenbuurvrouw, aangezien ze toch bij haar moeten zijn om eventuele werken te doen.
De dag nadien heeft ze dat meteen gedaan en ik kreeg ook meteen een telefoon van de verzekeringsagent om een afspraak te maken, dat was voor nog eens de dag nadien, op 8 januari dus. Hij heeft ons beiden dan bezocht, en ons verzekerd dat we tegen het einde van dezelfde week of ten laatste het begin van de week nadien telefoon zouden krijgen van de werkmannen.
Na 2,5 week hadden we nog niks gehoord, en toen hebben we nog eens contact opgenomen met de verzekeringsagent. Hijzelf kregen we niet aan de lijn, maar er werd ons wel verteld dat we moesten wachten op nieuws van de eigenaar (die wel voor 5 weken naar China is en nu nog steeds niet terug is).

We schrijven deze week, 30 januari. In die tussentijd heeft mijn bovenbuurvrouw geen enkele keer het bad gebruikt (er is een aparte douche, relax :D ) Ze vraagt mij of het goed is of ze de kinderen in bad stopt, en ik zeg haar, ok, maar laat me eerst handdoeken klaarleggen. Ik maar wachten, ondertussen vond de hond dat blijkbaar heel leuk om op die handdoeken te gaan liggen, ik hem maar wegjagen, want zo meteen zou hij de volle lading krijgen. (sorry voor de komische noot) Maar ik bleef wachten. Na een tijdje belde ik naar mijn buurvrouw of ze ondertussen al het bad gevuld had en ja, de kinderen zaten in bad. Dus het heeft deze keer niet gelekt.

Ik ken niks van loodgieterij en weet niet of het normaal is of dat het opeens begint te lekken en nadien dan niet meer, toch niet zonder dat er iets gebeurd is, misschien zit het koude weer er voor iets tussen ('t is tegen de buitenmuur, maar dan wel weer goed geïsoleerd)
Maar de vraag is, moeten wij daar nu de eigenaar van op de hoogte brengen of niet. Voor hetzelfde geld lekt het de volgende keer opnieuw en aan de andere kant was het slechts niet een eenmalig, maar een "tweemalig" verschijnsel.
Wat moeten we doen?

Laat jullie gaan, en dankjewel op voorhand voor de antwoorden ;)

asperger
Berichten: 5386
Juridisch actief: Nee
Locatie: Sint-Martens-Latem

#2 , 2 weken 20 uur geleden (02 feb 2019 15:06)

Neen. Er zijn sporen van een lek. Een lekzoekbedrijf moet de oorzaak zoeken.
De verzekering zal wel een bedrijf daartoe opdracht geven.
Of de eigenaar verzoeken dat te doen.
Niemand is nutteloos. Je kunt altijd nog dienen als slecht voorbeeld.

Reclame

Terug naar “Huren”