poort van autobox kapot door huurders

Ildiko
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

poort van autobox kapot door huurders

#1 , 29 jan 2019 12:31

Beste,

Ik verhuur en autobox van juli 2014 aan een koppel. Zij zijn de eerste huurders. De autobox en poort is de eerste maal gebruik genomen door hun. Een week geleden belden zij om te zeggen dat de poort niet meer dicht gaat. ik heb beloofd dat ik de volgende dag een kijkje zal nemen, daarbij heb ik vastgesteld dat de stalen draad aan beide kanten volledig verkeerd opgerold zat en aan de rechter zijne de draad los is gekomen en hing gewoon buiten over de poort heen. Wij hebben afgesproken dat ik een technieker zal sturen om de poort te herstellen, en heb voorgesteld dat wij de kosten helft-helft kunnen delen. Zij zijn er niet mee akkord. Ik mag alleen een technieker sturen als ik de kosten van de herstelling op mij zal nemen. Mijn vraag is : Moet ik de kosten van de herstelling volledig betalen??? Het gaat over een poort dat 4.5 jaar oud is slijtage kan toch geen sprake van zijn??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5445

#2 , 29 jan 2019 12:45

Onderhoud is voor de huurder. Herstellingen voor de eigenaar. Dit lijkt mij eerder een herstelling te zijn (losgekomen kabel, verkeerd opgerold door ws een geleiding die loskwam). Vraag ook de mening van de technieker maar garagepoorten hebben normaliter (afgezien van t smeren van de cilinder) geen onderhoud nodig.

k Denk dus dat het standpunt van de huurder correct is.

Reclame

Terug naar “Huren”