Huur Garage - sneeuw vrij maken oprit

nancyh
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur Garage - sneeuw vrij maken oprit

#1 , 24 jan 2019 08:38

Hallo,
Wij huren een garage bij ons in de straat waar vroeger een slager was, nu is het woonhuis. De garage's liggen achteraan, dus er is een lange oprit om er te geraken. Dit is het 2 de jaar op rij dat er discussie wie er sneeuw ruimt, is dit voor de verhuurder (er zijn 15 garages) of moeten we dit zelf doen ?
Ik kan nergens iets terug vinden hiervan. Dank je wel voor je antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 24 jan 2019 08:43

Ik vrees er een beetje voor dat dit een klus zal zijn voor jullie, huurders, als gebruiker van de garages. Hoe jullie die taak verdelen... even rond de tafel zitten, zou ik zeggen.

mava105

#3 , 24 jan 2019 09:32

Als die oprit niet op een helling is gelegen, kan dat toch geen probleem zijn. (sneeuwbanden)

Reclame

bosprocureur

#4 , 24 jan 2019 09:46

:D :D :D

Inderdaad, maar er is ook nog het stuk voetpad neem ik aan?

Zal wel altijd een twistpunt blijven zeker ?

LeenW

#5 , 24 jan 2019 15:44

Als het om de oprit zelf gaat, is er geen verplichting tot sneeuw ruimen tenzij contractueel overeengekomen in uw huurcontract.

Gebruiker21

#6 , 25 jan 2019 11:56

Meestal is er enkel een verplichting om het voetpad / de openbare plaatsen "voor de eigen deur" sneeuwvrij te maken. Een oprit op privé-eigendom, waar enkel de personen die een garage huren komen, hoeft in principe niet sneeuwvrij gemaakt te worden. Dus tenzij dat die personen zelf beslissen dat ze dit wel willen doen, MOET er niemand die sneeuw ruimen.

Maar ik denk niet dat je dit van de verhuurder kan verwachten. Net zoals een verhuurder ook niet de sneeuw moet komen ruimen op het voetpad voor een woning die hij verhuurt. Deze taak is voor de persoon die er effectief woont, de huurder dus.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”