Advies gevraagd ivm huurcontract korte duur en plaatsbeschrijving

CindyVanR
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Advies gevraagd ivm huurcontract korte duur en plaatsbeschrijving

#1 , 21 jan 2019 15:51

Beste,

Misschien kan iemand mij hierover een beetje advies geven.
Ik wil deze maand mijn huurovereenkomst opzeggen zodat deze ingaat op 1 februari 2019.
Ik ben hier komen wonen vanaf 1 februari 2018 voor een contract van 1 jaar.
In mijn huurcontract staat dat na het eerste jaar het nogmaals verlengd wordt met 1 jaar als niemand opzegt.
In kon jammer genoeg 3 maanden geleden nog niet opzeggen maar wens dit nu wel te doen.
Nu heb ik gehoord dat die verlenging van nogmaals 1 jaar enkel schriftelijk kan gebeuren maar ik
heb ook gehoord dat er blijkbaar uitzonderingen zijn die dit wel toestaan.
Zit ik nu wettelijk in een contract van lange duur of niet?

De vraag over mijn plaatsbeschrijving is volgende.
Voor de plaatsbeschrijving plaats vond heeft de mevrouw van het immokantoor ons een mandaat laten
tekenen die zegt dat zij alles op zich mag nemen. Zowel de plaatsbeschrijving volledig alleen doen alsook
het ondertekenen ervan in naam van de verhuurder EN huurders. Is dit wettig aangezien wij dat papier ondertekend hebben?
We waren er niet bij en hebben de plaatbeschrijving dan ook niet ondertekend.

Alvast bedankt voor enige hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2019 16:44

Huur: uw contract bepaald dat de duur met 1 jaar word verlengd als niemand opzegt.
Dus u hebt niet opgezegd 3 maand voor vervaldatum.
U kunt dus nu niet opzeggen, enkel 3 maanden voor het einde van deze verlenging of u moet een overeenkomst maken met de eigenaar.

Als u een plaatsbeschrijving niet ondertekend hebt is deze ongeldig.
Er bestaat dus in feite geen plaatsbeschrijving waarvoor men u kan aanspreken.
Een plaatsbeschrijving opmaken op tegenspraak is bindend en daar kan geen ander papier of overeenkomst van afwijken.

CindyVanR
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2019 09:22

Bedankt voor de reactie! Wij hebben inmiddels contact opgenomen met de huisbaas.

Alvast bedankt om de tijd te nemen dit te lezen.
Mvg

Reclame

Terug naar “Huren”