Maar ik heb gelijk,Inderdaad, eigenlijk een onnodige en op de duur wat onnozele discussie, en dat topic mag hierbij afgesloten worden, wegens opgelost.
Maar ben ik de enige die onder de indruk is van het héééémelsbrede verschil tussen uw uitleg in #28 en uw eerste post?
Edit : ik lees net dat iemand overtuigd is van het Grote Gelijk.
Zucht.
Slotje erop ?
Leg dat dan eens uit hoe het kan dat een gasmeter beef doorlopen als er geen gasverbruik meer mogelijk was, want meter afgesloten.
De gasleiding is niet voor niks afgsloten door infrax aangezien de gasmeter bleef lopen nadat dat kraan was dicht gedraaid.
mava105Leg dat dan eens uit hoe het kan dat een gasmeter beef doorlopen als er geen gasverbruik meer mogelijk was, want meter afgesloten.
De gasleiding is niet voor niks afgsloten door infrax aangezien de gasmeter bleef lopen nadat dat kraan was dicht gedraaid.
Dan was de meter zelf stuk, en dat is voor de gasleverancier.
Heb je de hoofdkraan (VOOR of OP de meter) wel dichtgedraaid en niet ergens een tassenkraantje op de leiding zelf (juist voor het toestel)
En welke wet zal Markje nu weer aanhalen om hier zijn gelijk te halen.
Ongelooflijk....In elk geval is het voor de verhuurder en als de kraan van de gasmeter defect is, daar is de verhuurder voor verantwoordelijk.
Wie dan, de huurder?Ongelooflijk....In elk geval is het voor de verhuurder en als de kraan van de gasmeter defect is, daar is de verhuurder voor verantwoordelijk.
Als er nu één geval is waarvoor de verhuurder niet verantwoordelijk is, dan zal het toch wel de "kraan van de gasmeter" , de hoofdkraan dus, zijn, dacht ik toch.
Zo kunnen we echt bezig blijven hé.
Iedereen kas gasgeur waarnemen en de melding doen, er staat nergens vermeld dat specifiek de huurder dat moet doen.Die kraan is juist een van de wei weinige onderdelen van de gasinstallatie, samen met de meter zelf en al de leidingen tussen de meter en de hoofdleiding in de straat; die onder de verantwoordelijkheid vallen van de gasmaatschappij. Daar heeft een eigenaar/verhuurder NIETS over te zeggen. Het is de gebruiker, de huurder dus, die de maatschappij dient te verwittigen bij enig probleem. De meter staat trouwens op zijn naam.
Hieronder de tekst die er staat op de site van INFRAX:
Veiligheidsvoorschriften bij gasgeur
Meld gasgeur of brand onmiddellijk aan de gratis storingslijn voor gasgeur 0800 60 888.
Er staat dus niet: verwittig uw huisbaas of verhuurder
Omdat Markske blijkbaar geen wettekst kan vinden, steekt hij op de zogezegde onduidelijke info van TS
Zielig gewoon
En dat melden of verwittigen, kan dat per brief?Di
Veiligheidsvoorschriften bij gasgeur
Meld gasgeur of brand onmiddellijk aan de gratis storingslijn voor gasgeur 0800 60 888.
Er staat dus niet: verwittig uw huisbaas of verhuurder
Omdat Markske blijkbaar geen wettekst kan vinden, steekt hij op de zogezegde onduidelijke info van TS
Zielig gewoon