Kosten gasmeter aansluiten na gaslek

bosprocureur
Berichten: 6858

Re: Kosten gasmeter aansluiten na gaslek

#31 , 21 jan 2019 11:48

Inderdaad, eigenlijk een onnodige en op de duur wat onnozele discussie, en dat topic mag hierbij afgesloten worden, wegens opgelost.

Maar ben ik de enige die onder de indruk is van het héééémelsbrede verschil tussen uw uitleg in #28 en uw eerste post?



Edit : ik lees net dat iemand overtuigd is van het Grote Gelijk.
Zucht.
Slotje erop ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#32 , 21 jan 2019 11:50

Inderdaad, eigenlijk een onnodige en op de duur wat onnozele discussie, en dat topic mag hierbij afgesloten worden, wegens opgelost.

Maar ben ik de enige die onder de indruk is van het héééémelsbrede verschil tussen uw uitleg in #28 en uw eerste post?



Edit : ik lees net dat iemand overtuigd is van het Grote Gelijk.
Zucht.
Slotje erop ?
Maar ik heb gelijk, :D :D :D

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#33 , 21 jan 2019 12:42



De gasleiding is niet voor niks afgsloten door infrax aangezien de gasmeter bleef lopen nadat dat kraan was dicht gedraaid.
Leg dat dan eens uit hoe het kan dat een gasmeter beef doorlopen als er geen gasverbruik meer mogelijk was, want meter afgesloten.
Dan was de meter zelf stuk, en dat is voor de gasleverancier.
Heb je de hoofdkraan (VOOR of OP de meter) wel dichtgedraaid en niet ergens een tassenkraantje op de leiding zelf (juist voor het toestel)
En welke wet zal Markje nu weer aanhalen om hier zijn gelijk te halen. :mrgreen:

Reclame

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#34 , 21 jan 2019 14:23



De gasleiding is niet voor niks afgsloten door infrax aangezien de gasmeter bleef lopen nadat dat kraan was dicht gedraaid.
Leg dat dan eens uit hoe het kan dat een gasmeter beef doorlopen als er geen gasverbruik meer mogelijk was, want meter afgesloten.
Dan was de meter zelf stuk, en dat is voor de gasleverancier.
Heb je de hoofdkraan (VOOR of OP de meter) wel dichtgedraaid en niet ergens een tassenkraantje op de leiding zelf (juist voor het toestel)
En welke wet zal Markje nu weer aanhalen om hier zijn gelijk te halen. :mrgreen:
mava105

U vooral niet druk maken hoor, dat een TS onduidelijk is in de informatie die hij geeft dat stelt iedereen parten.
We baseren onze hulp op de informatie die we krijgen.
In elk geval is het voor de verhuurder en als de kraan van de gasmeter defect is, daar is de verhuurder voor verantwoordelijk.

bosprocureur
Berichten: 6858

#35 , 21 jan 2019 14:31

In elk geval is het voor de verhuurder en als de kraan van de gasmeter defect is, daar is de verhuurder voor verantwoordelijk.
Ongelooflijk....

Als er nu één geval is waarvoor de verhuurder niet verantwoordelijk is, dan zal het toch wel de "kraan van de gasmeter" , de hoofdkraan dus, zijn, dacht ik toch.

Zo kunnen we echt bezig blijven hé.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#36 , 21 jan 2019 15:49

Die kraan is juist een van de wei weinige onderdelen van de gasinstallatie, samen met de meter zelf en al de leidingen tussen de meter en de hoofdleiding in de straat; die onder de verantwoordelijkheid vallen van de gasmaatschappij. Daar heeft een eigenaar/verhuurder NIETS over te zeggen. Het is de gebruiker, de huurder dus, die de maatschappij dient te verwittigen bij enig probleem. De meter staat trouwens op zijn naam.
Hieronder de tekst die er staat op de site van INFRAX:

Veiligheidsvoorschriften bij gasgeur
Meld gasgeur of brand onmiddellijk aan de gratis storingslijn voor gasgeur 0800 60 888.


Er staat dus niet: verwittig uw huisbaas of verhuurder

Omdat Markske blijkbaar geen wettekst kan vinden, steekt hij op de zogezegde onduidelijke info van TS
Zielig gewoon

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#37 , 21 jan 2019 16:49

In elk geval is het voor de verhuurder en als de kraan van de gasmeter defect is, daar is de verhuurder voor verantwoordelijk.
Ongelooflijk....

Als er nu één geval is waarvoor de verhuurder niet verantwoordelijk is, dan zal het toch wel de "kraan van de gasmeter" , de hoofdkraan dus, zijn, dacht ik toch.

Zo kunnen we echt bezig blijven hé.
Wie dan, de huurder?

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#38 , 21 jan 2019 16:51

Die kraan is juist een van de wei weinige onderdelen van de gasinstallatie, samen met de meter zelf en al de leidingen tussen de meter en de hoofdleiding in de straat; die onder de verantwoordelijkheid vallen van de gasmaatschappij. Daar heeft een eigenaar/verhuurder NIETS over te zeggen. Het is de gebruiker, de huurder dus, die de maatschappij dient te verwittigen bij enig probleem. De meter staat trouwens op zijn naam.
Hieronder de tekst die er staat op de site van INFRAX:

Veiligheidsvoorschriften bij gasgeur
Meld gasgeur of brand onmiddellijk aan de gratis storingslijn voor gasgeur 0800 60 888.


Er staat dus niet: verwittig uw huisbaas of verhuurder

Omdat Markske blijkbaar geen wettekst kan vinden, steekt hij op de zogezegde onduidelijke info van TS
Zielig gewoon
Iedereen kas gasgeur waarnemen en de melding doen, er staat nergens vermeld dat specifiek de huurder dat moet doen.

bambipower
Berichten: 1034

#39 , 21 jan 2019 17:33

Tzou mij wel verbazen, als er een lek is in de meter of voor de meter, dat er terug aansluitkosten gevraagd worden

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#40 , 21 jan 2019 17:35

"Iedereen kan gasgeur waarnemen en de melding doen,"er staat nergens vermeld dat specifiek de huurder dat moet doen."

Niet noodzakelijk. Ik kan niets meer ruiken sedert ruim drie jaar. Het gevolg van inname van een medicament (terbinafine) dat werd voorgeschreven tegen een kalknagel. Onherstelbaar. Onomkeerbare schade aan de temporale cortex was de einddiagnose.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

KJ86
Berichten: 2663

#41 , 21 jan 2019 18:19

Het is spijtig dat je eigenaar bent, anders kon je een gasmelder (https://www.firediscounter.be/nl/fito-g ... gI43fD_BwE)kopen en de factuur naar de verhuurder sturen. :)

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#42 , 21 jan 2019 18:42

Di

Veiligheidsvoorschriften bij gasgeur
Meld gasgeur of brand onmiddellijk aan de gratis storingslijn voor gasgeur 0800 60 888.


Er staat dus niet: verwittig uw huisbaas of verhuurder

Omdat Markske blijkbaar geen wettekst kan vinden, steekt hij op de zogezegde onduidelijke info van TS
Zielig gewoon
En dat melden of verwittigen, kan dat per brief?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#43 , 21 jan 2019 20:13



En dat melden of verwittigen, kan dat per brief?
Tegen dat die is aangekomen is het puin van de ontploffing al opgeruimd

Terug naar “Huren”