Ik denk dat hier een tikfout zit, en dat KJ bedoelt dat de huurder kosten gemaakt heeft die NIET noodzakelijk waren voor de herstelling. Het was dus niet nodig de gasmaatschappij te laten komen enkel om de hoofdkraan dicht te draaien, wat hijzelf (TS) dus EERST EN VOORAF ZELF MOET DOEN als de spreekwoordelijke goede huisvader..KJ86 :Ik heb het toch al uitgelegd. De huurder heeft kosten gemaakt die noodzakelijk waren voor de herstelling.
De huurder kon de gaskraan zelf dichtdraaien maar heeft beslist om iemand aan te stellen om de gaskraan dicht te draaien.
Gasmaatschappij sluit daarbij ook definitief af, met als gevolg dat zij alleen weer kunnen aansluiten, telkens met kosten , + wachttijd.
De herstelling zelf moet dan sowieso nog gebeuren, door een vakman m/v . En de betaling voor de vakpersoon, dat is de enige die in dit geval ten laste kan komen van de verhuurder.
Inderdaad, de huurder heeft de langste en veruit de duurste weg gekozen; dit wil niet zeggen dat hij voor alle kosten daarvan (die van de gasmaatschappij dus) moet opdraaien, wegens overbodig; enkel de herstelling zelf is niet te zijnen laste, maar ten laste van de verhuurder.Markske : De huurder kon de gaskraan zelf dichtdraaien maar heeft beslist om iemand aan te stellen om de gaskraan dicht te draaien.
Kj86 je moet eens goed lezen...Vooral wat TS schrijft...