minimum aantal sleutels huurwoning?

bosprocureur
Berichten: 6858

Re: minimum aantal sleutels huurwoning?

#16 , 18 jan 2019 11:30

2 sleutels lijkt me inderdaad ook gebruikelijk. Als je sloten in de handel koopt, zitten daar in 95% van de gevallen ook telkens 2 sleutels bij.
100 % van de sloten heeft 3 sleutels bij aankoop
Ik heb hier verschillende cilinders liggen met zelfs 4 sleutels, wel gewone sloten !
Waarom een beveiligd slot, iemand die verstand heeft van lockpiking doet dit binnen de minuut open, en dit zonder het slot te schenden !
Breng ze niet op ideeën, denLowie. :oops: :evil:

Aan de andere kant, inderdaad voor de appartementsdeur is een gewoon cilinderslot m.i. zeker voldoende. Kost minder, en gewoon het oude slot terugsteken bij verhuis...

Voor de algemene deur zal hij wel bij de eigenaar terecht moeten, tenminste als die dat certificaat nog heeft...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 jan 2019 11:55

Een beveiligd slot doe je NIET open met gewoon "lockpicking", hoor... :roll: :roll: :roll:

Maar we wijken hier wel serieus af van de vraag van de TS en die was of de wet bepaalt hoeveel sleutels hij moet krijgen. En het antwoord is daar dus duidelijk "Neen"! Punt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 jan 2019 12:02

100 % van de sloten heeft 3 sleutels bij aankoop
Mmm, blijkbaar is dit door de jaren veranderd, en zijn er nu inderdaad meer sloten met 3 dan met 2 sleutels. Maar zeker geen 100%, hoor, mava! En als het oudere sloten zijn, is de kans groot dat er toen maar 2 sleutels bij waren. Maar bon, dat speelt op zich ook weinig rol. Het is niet omdat de eigenaar 10 sleutesl zou hebben, dat hij deze ook allemaal aan de huurder moet geven. De wet bepaalt geen aantal sleutels, enkel dat de huurder het genot van het gehuurde moet kunnen hebben. Hiervoor is één sleutel dus voldoende...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huren”