Huur contract

Leilalo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur contract

#1 , 08 jan 2019 15:14

Hallo iedereen. Ik heb in oktober zonder na te denken een huur contract getekend. Het was de bedoeling om 1 januari in te trekken. Na 3 dagen ben ik toch van gedachten verandert en heb ik de huisbaas gezegd dat ik het appartement niet meer wil. Nu mijn waarborg word ingehouden voor vergoedingsbreuk. Dat heb ik afgesproken met hem.
De maand januari heb ik al betaald.
Nu vraagt hij mij om februari maart en april nog huur te laten betalen ( opzeg) maar ik heb hem gevraagd om een papier te maken voor gewoon te verbreken en de sleutels af te geven. En vraagt hij nog 2 maanden huur voor februari en maart ( onder vebreking.) in totaal heb ik dan 4100€ betaald aan hem. Klopt dit ? Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje

#2 , 08 jan 2019 15:22

Als het over een contract 3-6-9 gaat, vrees ik dat u 3 maanden huur en 3 maanden verbrekingsvergoeding dient te betalen.

Leilalo
Topic Starter

#3 , 08 jan 2019 15:32

Als het over een contract 3-6-9 gaat, vrees ik dat u 3 maanden huur en 3 maanden verbrekingsvergoeding dient te betalen.
Er staat gewoon 3 jaar op het contract... dus weet ik niet :s

Reclame

Markje

#4 , 08 jan 2019 16:10

Als het een contract van 3 jaar is, sta je nog verder van huis, dat is namelijk niet opzegbaar voor het einde.
Of je moet een schriftelijke overeenkomst maken voor opzeg met uw verhuurder.
Dus ik denk dat het dan voordeliger is een overeenkomst te maken met uw verhuurder en een schikking te treffen

Leilalo
Topic Starter

#5 , 08 jan 2019 16:26

Er staat op het contract dat ik mag opzeggen wanneer ik wil.

Gebruiker21

#6 , 08 jan 2019 16:35

Kan je eventueel de tekst ivm met opzegging van het contract hier LETTERLIJK eens overtypen? Een clausule die u de mogelijkheid geeft een contract van korte duur toch vervroegd op te zeggen, is in principe wel wettelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat een verhuurder daar geen vergoeding tegenover stelt.
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 08 jan 2019 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger

#7 , 08 jan 2019 16:37

"Er staat op het contract dat ik mag opzeggen wanneer ik wil."

Dat kan best maar tegen welke voorwaarden?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”