Beste juristen
Er werd geen plaatsbeschrijving opgemaakt bij het betrekken van een huurwoning.
Er werd eveneens geen waarborg vastgezet onder mijn naam bij een erkende bankinstelling, getekend door de verhuurder en mezelf.
Er is een elektrische poort aangesloten op mijn net die ik niet gebruik maar wel elke werkdag door personeel van een AXA-verzekeringskantoor, dewelke aan de verhuurder van mijn woning een vergoeding betaalt.
Na +- 5 jaar betrekking en klacht omtrent deze situatie werd een elektriciteitsmeter geplaatst om het verbruik van de poort te meten. Nooit heb ik enige vergoeding mogen ontvangen voor het verbruik van een toestel wat ik nauwelijks gebruik.
Na 9 jarige betrekking van de woning en wettelijke 6 maand vooropzeg door opzegging van het contract omdat de woning op de verkoopmarkt komt, wordt een schadeclaim opgestuurd voor het bedrag van 2.768 euro, waarvan 2.360 euro schilder kosten. Zogezegd om alle donkere muren terug wit te verven.
Alsook 80 euro voor een nieuwe wc-bril, dewelke oorspronkelijk een plastic model was en gesneuveld is door verstorvenheid op één van de laatste dagen van mijn betrekking. Ik had die bij betrekking van de woonst onmiddellijk vervangen door een stenen model wat ik nog had van mijn vorige woonst.
110 Euro voor het plaatsen van een nieuwe voordeur welke nog perfect afsluit. Enige mankement is een stukje wit plastic afwerking op die deur, die per ongeluk met de stofzuiger werd aangestoten en afgebroken is.
218 Euro voor het plaatsen voor een nieuwe valse plafond, daar is reeds een dossier via de verzekering voor opgestart. Wille ik ook vermelden dat de voegen in de badkamer tussen faiance en bad, na een waterlek en dus schade aan die valse plafond, door mijzelf opgespoten werden. Destijds werd een aangetekende klachtenbrief opgestuurd naar de verhuurder en zijn kantoor met vermelding van lekken aan een velux en de niet opgespoten voegen in de badkamer. Hierop kwam nauwelijks gehoor.
De woning staat te koop.
Ik betwist de totale som van die schadeclaim. Feit dat er geen staat van bevinding werd opgemaakt bij betrekking denk ik dat we elkaar moeten tegemoetkomen.
Indien er geen consensus bereikt wordt, wat zouden de kansen en kosten zijn om deze zaak te verdedigen?
Ik heb geen recht op een pro-deo.
Zo ook een verzekering voor contractuele geschillen heb ik niet afgesloten.
Graag advies,
gelukkig nieuwjaar,
met vriendelijke groeten.
Jurgen