calculator huurindexatie

asperger
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

calculator huurindexatie

#1 , 02 jan 2019 12:45

Ik wil een huur indexeren per 1 januari.
Maar de huurcalculator geeft foutmelding dat het niet gaat omdat
de gezondheidsindex van 31 december 2008 nog niet bestaat.
Maar die werd reeds op 21 december 2018 gepubliceerd en staat op
dezelfde website van Statbel als de huurcalculator.

Werkt die huurcalculator niet meer of doe ik iets verkeerd?

https://huurcalculator.statbel.fgov.be/ ... ent_nl.asp
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 02 jan 2019 12:51

Afhankelijk van de datum van ingang van het huurcontract zou het kunnen dat je moet refereren naar november. Even nakijken?

Beste wensen trouwens, en welcome back.

Sorry, dit moet natuurlijk de datum van ondertekening zijn.

asperger
Topic Starter

#3 , 02 jan 2019 13:05

Maand ondertekening is oktober 2012.
Ingang contract is 1 januari 2013.
Maar het werkt niet.....alle vorige jaren werkte het altijd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

bosprocureur

#4 , 02 jan 2019 13:09

Dan mag je dus m .i. september nemen als referentie.

Of oefen nog een paar dagen geduld, nieuwjaar is voor iedereen een moeilijke periode…

asperger
Topic Starter

#5 , 02 jan 2019 13:41

Zal de berekening handmatig doen.

bosprocureur

#6 , 02 jan 2019 13:44

😀😀

Zoals in de goede oude tijd…

asperger
Topic Starter

#7 , 02 jan 2019 13:47

😀😀

Zoals in de goede oude tijd…
Met lei, griffel en telraam.

LennieK

#8 , 02 jan 2019 20:46

Deze bedoel je https://statbel.fgov.be/nl/themas/consu ... rindexatie ? Die werkt bij mij perfect voor de maanden/jaren die je aangaf. Niet ergens een hokje gewisseld?

asperger
Topic Starter

#9 , 02 jan 2019 21:00

Deze bedoel je https://statbel.fgov.be/nl/themas/consu ... rindexatie ? Die werkt bij mij perfect voor de maanden/jaren die je aangaf. Niet ergens een hokje gewisseld?
Ja dat is straf.
Ik krijg steeds deze foutmelding:

"Onmogelijke berekening
De huurprijs mag enkel geïndexeerd worden vanaf de verjaardagsdatum van het contract (januari 2019), maar het gezondheidsindexcijfer van de voorgaande maand (december 2018) is nog niet beschikbaar
."

bosprocureur

#10 , 02 jan 2019 21:11

Ook even geprobeerd, en bij mij lukte het inderdaad ook.
Tot ik merkte dat ik als jaar van indexatie 2018 ingevuld had :oops: :oops: (moet je normaal niet zelf invullen). En met het juiste jaar 2019 lukt het ook hier niet. Hebt u dat al eens gecheckt?

Dus maar terug naar lei en griffel (en ik herinner me persoonlijk dat ik mijn eerste schrijfpogingen mocht volbrengen met genoemde materialen... :roll: )

asperger
Topic Starter

#11 , 02 jan 2019 21:18

Ja met 2018 werkt het maar dat is de indexatie van de huur van januari 2018....die heb ik vorig jaar reeds gedaan.
De verantwoordelijke ambtenaren zullen nog aan het dansen zijn.

LennieK

#12 , 03 jan 2019 08:57

oeps, nu je het zegt. My bad :D

Terug naar “Huren”