een mooi aanbod?

Annetje
Topic Starter

een mooi aanbod?

#1 , 18 mei 2008 18:26

Zoals je al eerder hebt gelezen (of niet) weten jullie dat we heel wat probleempjes hebben met onze huurwoning en huisbaas!

Nu hebben we met de huurdersbond een procedure in gang gezet, onbewoonbaarheidsverklaring. Dus zijn we nu al op zoek naar een andere woning, natuurlijk zo lang het niet onbewoonbaar is verklaard kunnen we in feite niet vertrekken.
Vrijdag kreeg ik een 'mooi aanbod' van een persoon die we kennen.
Zij heeft onlangs een huis gekocht, maar kunnen door omstandigheden het eerste jaar nog niet in. Ze zei dat ze graag haar huis zou verhuren voor een jaartje... ik vertelde de situatie van ons hier en zij zag het zitten om haar huis aan ons te verhuren aan 450 euro per maand, wat echt wel een mooi aanbod is! Ze moest het er wel nog met haar man over hebben, en ik nog met mijn vriend.
Dit hebben we dan elk gedaan.
Ik neem vandaag terug contact op met haar of zij het er met haar man al over heeft gehad, voor haar man was het in orde. Alleen was er wel een voorwaarde.
ze gaf het volgende als uitleg: Doordat zij dat huis hebben gekocht, mogen ze het eigenlijk het komende jaar nog niet verhuren, of ze moeten zware registratierechten betalen. Ze vroeg dan dat wij ervoor kunnen zorgen dat onze domicilëring niet op het adres van haar woning zou staan, zo moeten zij die zware registratierechten niet betalen.
Mijn vraag is of dit wettelijk is?
We zijn niet echt van plan om er nog verder op in te gaan hoor, we lossen er niet veel mee op vrees ik. We willen hier wel snel uit, maar dat wil niet zeggen dat we ons aan risico's willen hechten wat we hier wel mee zouden doen. Maar de vraag is dus gewoon of dit eigenlijk wel wettelijk zou zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Annetje
Topic Starter

#2 , 19 mei 2008 10:32

Niemand??

Nounou06

#3 , 19 mei 2008 14:10

Hallo An,

Je beantwoordt in feite je eigen vraag he...
Ze willen de kosten "ontduiken"! Veel legaals is daar niet aan he!

groetjes

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 19 mei 2008 16:07

Waar zouden jullie dan wel jullie adres zetten?
Je moet ergens ingeschreven zijn zodat jullie eigen 'rechten' gevrijwaard zijn.
Persoonlijk zou ik er niet op ingaan.

Annetje
Topic Starter

#5 , 19 mei 2008 20:58

nee we gaan er ook niet op in, daar gaan we niet aan beginnen. Je bent altijd verbonden aan risico's

Annetje
Topic Starter

#6 , 20 mei 2008 10:47

Mijn schoonouders hebben net die mensen tegengekomen van dat mooi aanbod. Mijn schoonmoeder zegt tegen die vrouw dat wij er niet op zullen ingaan, want dat de situatie illegaal is. Die vrouw zegt dat dit niet waar is (natuurlijk:))
Ze zegt ook dat wij in alle recht zijn, als wij gewoon een postadres nemen.
Is dat zo?

Rebel-with-a-cause

#7 , 20 mei 2008 21:34

Uit de Wikipedia: "Een adres is de aanduiding van een bepaalde plek op dekaart. De bekendste vormen zijn het woonadres, wat aangeeft waar een persoon woont (het woonadres of domicilie), is gevestigd (het vestigingsadres), waar post moet worden bezorgd (het postadres) of waar een persoon verblijft (verblijfadres)."

Een postadres is dus geen domicilie! Op welke naam zullen de nutsvoorzieningen dan aangesloten worden?
Mijn advies blijft hetzelfde. NIET DOEN!

Annetje
Topic Starter

#8 , 21 mei 2008 00:21

bij die nutsvoorzieningen had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan.
Maar registratierechten niet betalen=belastingen ontduiken= illegaal!
Zo zal het ook geen zin hebben dat wij een brandverzekering hebben...
officieel wonen we er dan ook niet, enmaak dan maar eens een brand mee!
Als die mensen er ons dan vroegtijdig zouden uitwillen kunnen ze het nog eens heel lelijk spelen ook, dan kunnen ze de politie opbellen en zeggen dat we inbrekers zijn of krakers van hun pand... ik heb in die richting al zitten denken.

Vind het gewoon erg tegenwoordig, Als je tegenwoordig iets 'moois' krijgt voorgeschoteld zit er altijd iets achter wat in hun voordeel zal spelen.
Geloven in de goedheid van de mensen is tegenwoordig een illusie!

:(

Terug naar “Huren”