Verhuurder betaalt borg niet terug!

JonasR
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder betaalt borg niet terug!

#1 , 28 dec 2018 18:29

Hallo,

Ik ben een Nederlandse student die in Maastricht studeert, en heb tot voor kort een kamer gedurende een periode van 11 maanden in Lanaken, België gehuurd. Helaas krijg ik de borg (300 euro) niet terug. Ik moet volgens de verhuurder zelfs bijbetalen. Per maand betaalde ik 300 euro huur + 75 euro voor water en elektriciteit. Het lijkt mij dan ook onmogelijk dat ik met mijn verbruik als één persoon de borg opgemaakt en zelfs overschreden heb. Het is absoluut niet geloofwaardig.

Wat kan ik doen om dit geld terug te vorderen? Het is te duur om voor dit bedrag een advocaat in te schakelen lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Jonas

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian

#2 , 28 dec 2018 20:50

Beste Jonas,

Ik neem aan dat het hier over een waarborg gaat en niet een borg. Met een kamer bedoel je een kot, en geen onderhuur van een kamer in een appartement of zo?

Hoe is deze waarborg tot stand gekomen? Cash betaald of per overschrijving?

Was er een contract (= schriftelijke neerslag) van de huurovereenkomst? Wordt hier iets bepaalde inzake de waarborg?

Heb je je hoofdverblijfplaats gevestigd daar?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

mava105

#3 , 29 dec 2018 09:06

Per maand betaalde ik 300 euro huur + 75 euro voor water en elektriciteit.
Lijkt me al zeeeer duur te zijn.
Zijn deze kosten forfaitair omschreven in de huurovereenkomst, of als voorschot? Indien als voorschot, moet de verhuurder u een gedetailleerde afrekening voorleggen. Zijn er tussenmeters geplaatst?

Reclame

JonasR
Topic Starter