Huur garage is opgezegd

Blaatpraat
Berichten: 3793

Re: Huur garage is opgezegd

#16 , 29 dec 2018 00:52

Dan laat je dit standaard in het huurcontract plaatsen, dat je tijdens de opzeg vaste tijdstippen afspreekt voor bezoek, of waarbij je de verhuurder machtigt om langs te komen voor bezoeken, mits het melden hiervan aan de huurder indien deze niet aanwezig kan zijn.

Nu ben je inderdaad foutief bezig, met huisvredebreuk.
Als de huurder dit merkt, kan hij hiervoor een strafrechtelijke klacht indienen.

Enige manier als huurder niet reageert, is via de rechtbank passeren...

En voor zover ik weet, hoeft een garage niet leeg te zijn tijdens een opzeg, pas de dag van uittrede hoeft dit zo te zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GinaGi
Topic Starter
Berichten: 128

#17 , 03 jan 2019 14:38

De huurder had vorige zaterdag een sms'je gestuurd dat hij zondag omstreeks de middag ging bellen.
Tot op heden geen telefoontje gehad om verder af te spreken, voor sleutels en afstandsbediening en de waarborg daarvan.
Op 1 januari bleek de rommel uit de garage te zijn maar niet opgekuist.

Nu is het wachten of de huurder nog de huur voor januari gaat betalen.
Is dit maandag niet betaald dan wordt er een aangetekend schrijven verstuurd.

GinaGi
Topic Starter
Berichten: 128

#18 , 16 jan 2019 09:03

Gisteren zat een enveloppe in de bus met de sleutels en afstandsbediening en een briefje.

Deze kwam van de vriendin van de huurder.
De huurder is voor onbepaalde tijd onbereikbaar en zal als hij vrij is contact opnemen voor de 70€ waarborg van de afstandsbediening.

Tja huur voor januari is nog steeds niet betaald en dat zal de vriendin ook niet gaan doen vrees ik.

Nu veronderstellen we dat de huurder in de gevangenis zit en de vriendin de opzeg gedaan heeft in zijn naam.

Nu is dat dan wel wettelijk?
Dat de huurder als die ooit vrijkomt niet zijn garage opeist met alle gevolgen vandien?

Gr,

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#19 , 16 jan 2019 09:23

Ik ga er van uit dat de box leeg is.

Ik denk dat ik de huurder een aangetekende brief zou sturen, op het adres dat u kent, waarin u de opzeg bevestigt van de huur van de garagebox, en voorbehoud maakt voor de huur van deze ( en eventueel volgende) maand. Vermeld in deze brief dat u hetzelfde ook per gewone post verzendt. Slotcilinder vervangen en herverhuren dan maar.

GinaGi
Topic Starter
Berichten: 128

#20 , 16 jan 2019 09:56

Ja deze was begin deze maand leeg gemaakt.
Waarschijnlijk door de vriendin.

Aangetekend schrijven naar iemand die in de gevangenis zit, krijgt die dat dan wel?

KJ86
Berichten: 2663

#21 , 16 jan 2019 10:56

Ben je van plan om er iets principieel van te maken. De huurder weet immers dat hij in gebreke is, een AS gaat dus niets veranderen, zeker als hij andere katten te geselen heeft. Als het enige wat er nog overschiet een beetje index en een maand huur is, spreken we waarschijnlijk over een bedrag dat rond de € 100 schommelt.

Wacht gewoon om af te rekenen tot dat hij de waarborg voor de afstandsbediening komt halen.

bosprocureur
Berichten: 6854

#22 , 16 jan 2019 11:05

Ja deze was begin deze maand leeg gemaakt.
Waarschijnlijk door de vriendin.

Aangetekend schrijven naar iemand die in de gevangenis zit, krijgt die dat dan wel?

U stuurt dat wel naar zijn laatst gekende adres hé :D

Dat van die gevangenis, "weet" u dat? Heeft hijzelf u dat meegedeeld ?

GinaGi
Topic Starter
Berichten: 128

#23 , 16 jan 2019 11:58

Ja zoiets van 100€
Tis nu niet dat mijn schoonmoeder daar wakker gaat van liggen.
En ja 100€ -70€ waarborg afstandsbediening is nog steeds 30€ te betalen.
Denk dat die nooit iets van zich gaat laten horen.

Net gebeld en ze laat dat zo, een aangetekend schrijven zijn volgens haar verloren kosten.

Ze heeft de garage al opgekuist met javel, het stonk van de zakjes hondepoep.

Morgen hangt ze affiche Te Huur.

Terug naar “Huren”