huuropzeg

lambrechts
Topic Starter

huuropzeg

#1 , 05 mei 2008 19:52

Mijne heren,

Door de vele problemen die een van mijn huurders veroorzaakt bij zijn medehuurders wil ik het huurkontract beeindigen, het is een mondelinge
overeenkomst met ingang op 1 april 1992
Mijn vraag hoelang op voorhand moet ik de opzegging doen en voor welke datum? geld de regel van 3, 6 ,9 jaar of niet

dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 08 mei 2008 15:35

Ik denk dat jde regel van 3.6.9 inderdaad geldig is. Maar als je de huurder buiten wil zetten, denk ik dat je wel ee schadevergoeding zal moeten betalen van x-aantal keren de maandhuur. Maar das misschien de overweging waard.

Kijk eens na op www.just.fgov.be. Klik op 'publicaties' en in de lijst vind je een pdf van 'de Huurwet'.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2008 16:18

Woninghuurwet
Art. 3. Duur van de huurovereenkomst.
§ 1. Elke huurovereenkomst bedoeld in artikel 1 wordt geacht te zijn aangegaan voor een duur van negen jaar.
De huurovereenkomst eindigt na het verstrijken van een periode van negen jaar indien ten minste zes maanden voor de vervaldag door één van beide partijen een opzegging wordt betekend.
Indien binnen deze termijn geen opzegging wordt betekend, wordt de huurovereenkomst telkens onder dezelfde voorwaarden voor een duur van drie jaar verlengd.

92+15 = 2007. Op 1/4/2007 werd de huur verlengd voor drie jaar. U kan met een opzegtermijn van zes maanden opzeggen tegen 1/4/2010.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”