Hallo,
Mijn vriendin en ik huren een huis. Het huurcontract is door beiden getekend. We wonen 'feitelijk' samen.
Onze relatie is stukgelopen en we hebben beiden de huuropzeg gegeven vorige maand. Zij is ondertussen het huis uitgetrokken en ik verhuis dit weekend.
We moeten nu wel nog 2 maand huur betalen + een boete van 3 maand (aangezien we de huur hebben opgezegd in het eerste jaar).
Mijn ex-vriendin schreef iedere maand geld over op mijn rekening en ik stortte de volledig huur door aan de verhuurders.
Mijn ex-vriendin weigert nu om nog geld over te schrijven op mijn rekening voor de 5 maanden huur die we nog moeten betalen.
Wat kan ik doen opdat ze toch zou betalen? Kan ik hiervoor naar vredegerecht stappen? Kan de vrederechter haar dan verplichten haar deel te betalen?
Ik heb begrepen dat als ik de helft maar zou overschrijven op de rekening van de verhuurder, hij ons voor het gerecht kan dagen. Maar ik zou mijn plicht wel gedaan hebben. Probleem is ook dat ik de volledige huurwaarborg betaald heb en zou die ook graag terugkrijgen.
Ik ben een beetje ten einde raad, aangezien het toch om een serieuze som geld gaat en had graag een antwoordje gekregen.
Alvast bedankt,
Mvg,
Kristof