Afrekening kosten
Geplaatst: 27 apr 2008 03:17
Hallo,
Wij huren sinds 11/2005 een appartement. In ons huurcontract staat vermeld dat er een 3 maandelijkse afrekening zal zijn voor de gemeenschappelijke kosten (syndic).
De eerste afrekening kwam in januari van 2006, en daarvan hebben wij het deel betaald voor november en december 2005 (zoals overeengekomen met de huisbaas).
In maart 2006 kregen wij per brief de melding dat de regeling veranderd was naar het systeem met maandelijkse voorschotten van 50€/maand, met een jaarlijkse afrekening.
Het is nu april 2008 en wij hebben nog steeds geen afrekening gehad voor 2006, laat staan voor 2007.
Contact opnemen met de syndicus verloopt moeilijk en als je ze dan toch aan de lijn krijgt komt er geen duidelijk antwoord ("wij hebben wat problemen met ons systeem/ we zijn er mee bezig.....")
We hebben ook met de huisbaas reeds meerdere malen contact opgenomen en daar is het hetzelfde liedje...
Wij betalen ieder jaar 600€ aan voorschotten aan de syndicus om zijn taak uit te voeren... (zoals de bewoners van de andere 11 appartementen in ons gebouw) Het zou handig zijn moest hij dat dan ook doen.
Onze vragen:
Is er een wettelijke termijn die de syndicus moet naleven voor het opmaken/versturen van de afrekening?
Is er iets wat wij kunnen ondernemen om de afrekening te eisen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Wij huren sinds 11/2005 een appartement. In ons huurcontract staat vermeld dat er een 3 maandelijkse afrekening zal zijn voor de gemeenschappelijke kosten (syndic).
De eerste afrekening kwam in januari van 2006, en daarvan hebben wij het deel betaald voor november en december 2005 (zoals overeengekomen met de huisbaas).
In maart 2006 kregen wij per brief de melding dat de regeling veranderd was naar het systeem met maandelijkse voorschotten van 50€/maand, met een jaarlijkse afrekening.
Het is nu april 2008 en wij hebben nog steeds geen afrekening gehad voor 2006, laat staan voor 2007.
Contact opnemen met de syndicus verloopt moeilijk en als je ze dan toch aan de lijn krijgt komt er geen duidelijk antwoord ("wij hebben wat problemen met ons systeem/ we zijn er mee bezig.....")
We hebben ook met de huisbaas reeds meerdere malen contact opgenomen en daar is het hetzelfde liedje...
Wij betalen ieder jaar 600€ aan voorschotten aan de syndicus om zijn taak uit te voeren... (zoals de bewoners van de andere 11 appartementen in ons gebouw) Het zou handig zijn moest hij dat dan ook doen.
Onze vragen:
Is er een wettelijke termijn die de syndicus moet naleven voor het opmaken/versturen van de afrekening?
Is er iets wat wij kunnen ondernemen om de afrekening te eisen?
Alvast bedankt voor de reacties.