Faillissemenet en huur (niet ontvangen)

Gnlkc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Faillissemenet en huur (niet ontvangen)

#1 , 20 dec 2018 08:25

Hallo,

Ik wil direct beginnen met de topic. Het zit namelijk zo dat ik met een X persoon, de huurder, een huurovereenkomst heb gesloten. De huurder X betazlde mijn huur niet waardoor ik achterstallig bleef met mijn lening. We zijn naar de rechtbank geweest waar de rechter oordeelde met een uitvoerbare titel dat de huurder is gebonden om een bedrag van ongeveer 9000€ te betalen. Ondertussen wou hij ook niet vetrekken van ons huis tot wanneer we een gerechtsdeurwaarder stuurden. Ze bleven tot op de laatste dag. Wij hebben toen uiteindelijk de gerechtsdeurwaarder geannuleerd omdat ze met een lege huis tegen zouden komen. Achteraf wouden we de gerechtsdeurwaarder terugsturen maar blijkbaar werkte hij niet en had hij niets. Dus konden ook niks innen van hen.
Dit gebeurde in 2016. Nu, inmiddels 2018, heb ik vernomen dat hij een zaak heeft opgericht. Hierdoor schoot ik in actie voor een invordering van die bedrag bij de deurwaarder. Ik stuurde een mail naar de advocaat waarin ik vermeldde dat de persoon een zaak had en daarop een gerechtsdeurwaarder wilde sturen. De gerechtsdeurwaarder stuurde een aanmaning waarop de X reageerde dat hij inmiddels is akkoord gegaan voor een afbetalingsplan van 200€ En dat hij bevedtigde dat hij werkte. Ik reageerde terug dat ik enkel akkoord zou gaan met de een afbetalingsplan van 300€ en de eerste maand 1000€. De advocaat ging ook echter na bij de RSZ of dat X degelijk wel werkte. Wat niet het geval is want hij was ook niet ingeschreven als werknemer.
Ondertussen kreeg ik ook een mail toegestuurd met een mail van de curator en de gerechtsdeurwaarder waarin de curator vermeld dat de faillissement toen was afgesloten bij gebrek aan actief. Hij werd blijkbaar ook verschoonbaar verklaard ook wat wij konden vorderen viel in het faillissement en kon die blijkbaar ook niet vorderen tot overgaan tot betaling.
Ik weet niet wat ik moet doen maar die X huurder speelt gewoon met ons. Ik wil niet meer een stap achteruit en wil dus iets ondernemen en wil graag mijn achterstallige huur invorderen waar ik recht op heb. Wat moet ik doen? Enig idee? Mijn excuses omdat het een lange tekst is

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”