Vrederechter halen of het geld aanvaarden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Vrederechter halen of het geld aanvaarden

#16 , 10 jan 2019 10:33

Dat is zeker interessante lectuur, maar niet relevant voor de topic starter, want zijn contract en opzegging dateert van vorig jaar...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 10 jan 2019 10:37

Dat is zeker interessante lectuur, maar niet relevant voor de topic starter, want zijn contract en opzegging dateert van vorig jaar...
Het betreft dan ook een reactie op de post van TS, waarin hij stelt :
Er zijn nieuwe regels sinds 1 september 2018,
Wellicht wist hij dit en daarmee liet hij mij 3 maanden opzegtermijn doen + 3 maanden huurschade betalen.../...

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#18 , 10 jan 2019 19:26

^bedankt voor deze post.
Ik heb mijn contract nog eens nagekeken en het is een korte duur MAAR met regels van een 9jaar contract.
Het is een contract door de verhuurder opgesteld en getekend.
Er staat letterlijk dat ik 3 maanden huurschade moet betalen ook al vind ik een nieuwe persoon, maar door overeenkomsten kan dit gewijzigd worden. ---> we hebben dit letterlijk via mail overeengekomen dat als ik iemand vond, ik enkel administratiekosten moest betalen. Tot heden nog geen gedetaileerde weergave van die kosten...

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 jan 2019 09:35

Ik heb mijn contract nog eens nagekeken en het is een korte duur MAAR met regels van een 9jaar contract.
Hoe bedoel je "regels van een 9 jaar contract"?
Er staat letterlijk dat ik 3 maanden huurschade moet betalen ook al vind ik een nieuwe persoon, maar door overeenkomsten kan dit gewijzigd worden. ---> we hebben dit letterlijk via mail overeengekomen dat als ik iemand vond, ik enkel administratiekosten moest betalen. Tot heden nog geen gedetaileerde weergave van die kosten...
Kan je hier even letterlijk posten wat er in die mail staat? Op zich rekent de verhuurder ook enkel de administratieve kosten aan. Staat er in die mail ook dat hij jou een gedetailleerd overzicht van die kosten zou bezorgen?

In ieder geval: ik denk dat alles wat gezegd moet worden, hier wel gezegd is, ondertussen. Jij bent hier een pleidooi aan het voeren, terwijl wij niet de persoon zijn die een oordeel moeten vellen in deze zaak. Als je overtuigt bent dat je een kans maakt voor de vrederechter, moet je een zaak opstarten. Ikzelf zou u zeker geen garantie op succes geven, eerlijk gezegd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 jan 2019 19:48

https://gyazo.com/6e3a04d478a10119c61033e88a794c57

https://gyazo.com/ac60f383b84ffcd2607e19f7a137efe0

Ook vond ik terug weer dat hij me extra kosten bij plaatsbeschrijving aanrekende -->schoorsteenveger 200 euro. Kuisploeg 50 euro ---> deze mensen zijn nooit langsgeweest bij de nieuwe huurder. Die 10 dagen na mijn vertrek gaan inwonen is...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 jan 2019 09:16

Ik lees in het bericht van de verhuurder dat je pas in augustus gemeld hebt dat je het contract eind juli wou stopzetten? Da's ook al niet erg netjes, natuurlijk.

Verder lees ik dat de verhuurder wil afwijken van de in het contract bepaalde schadevergoeding. Dit is niet hetzelfde als deze volledig laten vallen!

En als er 10 dagen zaten tussen uw vertrek en intrek van de nieuwe huurder, is dit meer dan tijd genoeg om een schoonsteerverger en schoonmaakploeg te laten komen.

Eerlijk gezegd: ik zou het geld aanvaarden, want veel meer zit er voor u volgens mij niet in, hoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#22 , 18 jan 2019 23:47

Ik had het al in mei laten weten. Dat van augustus is omdat hij voorstelde al eind juli te stoppen inplaats van 15 augustus, einde contract.

Maar via telefoon zei hij nog dat hij het ok vind die 15 dagen te laten vallen...
ivm met die schoonmaakploeg etc. Hij sprak af met de nieuwe huurder om die te laten schoonvegen(voor 40 euro, terwijl ik hem hier 60 voor gaf) en hem er voor te betalen. De nieuwe huurder liet me dit weten en zei ook dat geen schoonveger was geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 21 jan 2019 09:37

Wat de verhuurder met de nieuwe huurder afspreekt, heeft geen invloed op uw overeenkomst met de verhuurder. Ook wat telefonisch of mondeling "afgesproken" wordt, kan je als onbestaande beschouwen wegens niet te bewijzen. Ik blijf toch bij mijn mening dat je niet zo héél sterk in uw schoenen staat, wegens te weinig bewijzen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”