verhuurder opslagruimte steekt extra slot KAN DIT?!

Meneer P
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verhuurder opslagruimte steekt extra slot KAN DIT?!

#1 , 08 dec 2018 12:53

wie kan mij informeren wat te doen?


sinds 1 December kon ik na 6 maand eindelijk mijn verblijf in een opvangcentrum verlaten naar een eigen plek.

ik heb heel veel moeilijkheden in het leven en om mensen te vinden die me kunnen helpen met verhuizen dat is niet zo makkelijk.

Afgelopen donderdag had ik via een overheidsdienst de kans dat zij mij op die dag konden helpen .
Een half uurtje voor mijn helpers zouden aankomen aan de opslagruimte kwam ik daar aan,
en kon niet aan mijn bezittingen en moest dus mijn hulp afbellen omdat nadat ik met de
verhuurder contact had opgenomen hij zei dat ik nog 2maand achter sta met de huur.

Dit is een ingewikkelde situatie geworden en weet niet goed of hij hier wel het recht heeft om dat te doen?

Het klopt dat op het ogenblik dat ik het slot aantrof ik 1maand en 6dagen niet had betaald (2 x 55 eu). Voor november en December.

Omdat de verhuurder erop stond dat beide maanden werden betaald vooraleer hij het slot wenst te verwijderen betaalde ik gisteren 1 maand + 1 euro . hiervan zond ik hem een betalingsbewijs per mail zoals gevraagd met de vraag om het open te maken tegen zondag ( dan heb ik een vriend die me wil helpen) + maandag mijn laatste mogelijkheid om verhuishulp te krijgen van het CAW dit jaar.

U moet weten dat ik in schuldbemiddeling zit en hiervoor op 8 january aan het werk moet zijn en deze verhuis zou spoedig moeten kunnen worden
beindigd zodat ik kan werk zoeken en me daar kan op focussen dit is heel belangrijk voor mijn situatie. Voor mijn leven .

Er is ook een borg van 2 maand huur voor als er iets mis zou gaan dit vind ik ongehoord dat iemand zomaar ervoor kiest mijn leven op hold te zetten.

Heb al veel research gedaan en vind nergens een concreet antwoord via google , hopelijk kan iemand me verder helpen !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 dec 2018 16:31

Verhuurder mag niet zomaar de toegang tot uw opslagruimte afsluiten, tenzij dat vermeld staat in de algemeen voorwaarden bij inhuur name. Het gaat hier blijkbaar over een opslagruimte soort Surgard od en daar zijn er andere voorwaarden dan in de woninghuur.

Reclame

Terug naar “Huren”