Kosten plaatsbeschrijving bij verlaten woning

adizal

Re: Kosten plaatsbeschrijving bij verlaten woning

#16 , 07 dec 2018 19:47

Hoe wordt een plaatsbeschrijving opgemaakt ?

Niets weerhoudt de verhuurder en de huurder ervan om zelf een plaatsbeschrijving op te stellen. Maar je kan ook - en misschien beter - door een expert, bv. een landmeter-expert of een architect, dit document laten opstellen. In dit geval worden de kosten gedeeld. Iedere partij kan natuurlijk ook zijn eigen expert aanduiden, en betaalt dan volledig diens ereloon.

info: https://www.immoweb.be/nl/te-huur/artik ... artid=4716

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#17 , 07 dec 2018 19:49

De plaatsbeschrijving moet worden opgesteld, ofwel tijdens de periode dat de woning onbewoond is, ofwel tijdens de eerste maand van bewoning. De huurder en de verhuurder kunnen de plaatsbeschrijving zelf opmaken, maar ze kunnen ook een beroep doen op een vastgoedexpert. In dit laatste geval wordt het ereloon van de deskundige door beide partijen voor de helft gedragen. Ten slotte is het ook mogelijk dat elk van de partijen vergezeld wordt door een expert naar keuze, die ze dan zelf betaalt.

info: http://cibweb.be/real-estate-term/plaatsbeschrijving

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 07 dec 2018 20:34

De meeste immokantoren (praktisch allemaal) maken van de uitredende PB een copypast en veranderen enkel de namen van de huurders.= 2 maal kassa voor hetzelfde document. :twisted:
Niet alleen immo kantoren....
Heel dat circus is een winstgevende zaak ten nadelen van de huurder.
En waarom...Omdat de huurder gewoon gedwongen word mee te spelen anders zoeken ze wel een andere huurder.
Misbruik tot op de graat.
En waarom zou dit misbruik zij van de huurder zij? IK denk dat het eerder omgekeerd is: MISBRUIK VAN DE VERHUURDER. Ik heb 30 jaar met huurders gewerkt; heb er duizenden zien komen en gaan, en meestal is het de eigenaar die achteraf een pak kosten heeft om het pand terug op een degelijke wijze te verhuren (herstellingen, opkuis, enz..)
Juist daarom dient een plaatsbeschrijving. Het staat de huurder ook altijd vrij een andere verhuurder te vinden

Reclame

adizal

#19 , 08 dec 2018 09:20

De meeste immokantoren (praktisch allemaal) maken van de uitredende PB een copypast en veranderen enkel de namen van de huurders.= 2 maal kassa voor hetzelfde document. :twisted:
Niet alleen immo kantoren....
Heel dat circus is een winstgevende zaak ten nadelen van de huurder.
En waarom...Omdat de huurder gewoon gedwongen word mee te spelen anders zoeken ze wel een andere huurder.
Misbruik tot op de graat.
En waarom zou dit misbruik zij van de huurder zij? IK denk dat het eerder omgekeerd is: MISBRUIK VAN DE VERHUURDER. Ik heb 30 jaar met huurders gewerkt; heb er duizenden zien komen en gaan, en meestal is het de eigenaar die achteraf een pak kosten heeft om het pand terug op een degelijke wijze te verhuren (herstellingen, opkuis, enz..)
Juist daarom dient een plaatsbeschrijving. Het staat de huurder ook altijd vrij een andere verhuurder te vinden
mava105, je hebt dat al eens verteld, dat huurders een boeltje kunnen achterlaten, ik zal dat ook nooit ontkennen.
Ik spreek niet over misbruik van huurder, maar over ten nadelen van de huurder.
u schrijft zelf dat men copypast doet van de plaatsbeschrijving, dat klopt en dat vind ik ten nadelen van de huurder..
Als zowel huurder als verhuurder zouden doen wat moet gedaan worden, zou al dat gebakkelei overbodig zijn...

Terug naar “Huren”