panne bulex

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

panne bulex

#1 , 05 dec 2018 12:00

ik zat sinds gisteren middag in de kou,het lag aan mijn bulex,deze morgen is er iemand komen kijken en er is een stuk kapot en hij is nu achter dat stuk en dan komt hij het herstellen.ik ben met die man bij mijn huisbaas geweest,hij oont maar 2 huizen verder,en de loodgieter zei dus wat er stuk was,en dat het met zijn uren enzo iets over de 200 euro zo kosten.en de huisbaas vroeg aan die man of dat door slijtage komt en die man zei van ja..en dan de huisbaas weer..ja,de vraag is dan voor wie de kosten zijn..maar als dat slijtage is kan hij toch niet verwachten dat ik,de huurder,opdraai voor deze kosten??(pas op,die man is stinkend rijk he,en ik sta op invaliditeit als alleenstaande mama en heb amper iets en hij weet dat)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2018 12:09

Overduidelijk een kost voor de VERhuurder! Enkel indien de panne een gevolg is van een fout van u, zou de kost voor u kunnen zijn. Maar als de hersteller zegt dat dit door slijtage is, is er zelfs geen discussie mogelijk.

Lees dit even na: https://www.wonenvlaanderen.be/content/ ... verhuurder

Vooral de passage:
Een belangrijke uitzondering op de herstelverplichting van de huurder is normale slijtage en overmacht: de huurder moet nooit instaan voor het herstel van slijtage door ouderdom of schade door overmacht.
Druk die pagina maar af en leg ze voor aan uw verhuurder.

Ik ga er bij bovenstaande natuurlijk wel van uit dat je de tweejaarlijkse keuring van de ketel wel steeds netjes hebt laten uitvoeren. Indien niet, is het een ander verhaal...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2018 12:27

dank u wel..ik was er ook vast van overtuigd hoor,en ja,ik ,woon hier nu iets meer dan 3 jaar en vorig jaar is hij volledig nagekeken door loodgieter,en in mei 2019 terug,dus om de 2 jaar.
paar maand geleden was het slot van mijn brievenbus stuk,ik vond ook dat dat slijtage was,ik kon daar niks aan doen,maar hij heeft dan opsproringswerk gedaan en heeft dan een papier in mijn bus gestoken dat als je kan aantonen dat het door slijtage is (maar hoe kon ik dit aantonen) ook de kosten voor hem waren,maar ik heb het moeten betalen,gelukkig ging het hier maar over 15 eruo,maar zo erg,die is zo rijk en toch zo pinnig doen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2018 13:06

Stel dat de verhuurder toch niet wil betalen, vraag dan zeker aan de hersteller dat hij héél erg duidelijk op de factuur schrijft dat de panne het gevolg was van slijtage / ouderdom. Dan kan je daarna via de vrederechter met die factuur uw geld terug eisen van de verhuurder.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 dec 2018 13:41

hij zal uiteindelijk wel betalen hoor,maar probeert er toch altijd eerst onderuit te komen,en hij is nochtans heel blij met mij als huurder,hij zegt het ook altijd dat ik zijn huisje altijd proper hou.toen ik hier kwam wonen wist hij dat ik een hondje had en maakte er geen probleem van,ik heb dan nog een 2 e hondje geadopteerd uit een asiel,en nu doe ik sinds kort opvang gezin voor honden uit servie,mijn eerste hondje is hier maar anderhalve week geweest en toen is ze geadopteerd,en nu binnen een week komt mijn 2e opvang hondje,tot ze geadopteerd word,en heb hem dat ook eerst gevraagd of ik dat mocht doen en hij zei ja omdat je altijd stipt betaald en mijn huisje zo proper houd..dus hij is niet slecht,maar ja,als het op geld aankomt is hij nogal gierig :)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 dec 2018 13:56

Als hij niet moeilijk doet als je hem op zijn plichten wijst, zal dit niet veel problemen geven, dan, vermoed ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

adizal

#7 , 05 dec 2018 14:22

Toevallig is zijn naam toch niet SCROOGE zoals in die kerstfilm...

KJ86
Berichten: 2662

#8 , 05 dec 2018 23:16

Maar als de hersteller zegt dat dit door slijtage is, is er zelfs geen discussie mogelijk.
Los van dit topic wil ik een wijze raad meegeven. Je moet altijd kritisch omgaan met de informatie die een bouwvakker of bouwgerelateerde persoon aangeeft. Altijd zelf onderzoeken, internet kan daarbij helpen.
De bouwsector is meedogenloos. Als je het niet kent (uzelf niet informeert), zal in veel gevallen de bouwfirma te veel proberen aan te rekenen.

Terug naar “Huren”