Bezichtigen van huurwoning door eigenaar

Bobo3
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bezichtigen van huurwoning door eigenaar

#1 , 04 dec 2018 17:44

Mijn huisbaas belde daarnet om me even te zeggen dat hij morgen langskomt om te zien of alles nog in orde is met het huis!mijn vraag is nu of dat zo maar kan ?ik weet dat hij het recht heeft om te komen kijken,en hij mag dat zeker ook !Maar is het niet zo dat er aan ons gevraagd dient te worden wanneer dat kan?of kan hij zomaar even zeggen dat hij komt als het hem past?Ook wil ik nog weten of hij alleen dient te komen of dat hij iemand meebrengt ......ben ik verplicht iedereen zomaar in mijn privé toe te laten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 04 dec 2018 17:47

Inderdaad, de eigenaar moet u een geschikt moment vragen. Hij kan niet afdwingen van morgen eens langs te komen...
De eigenaar moet alleen komen, of mits uw toestemming mag hij iemand medebrengen..

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 05 dec 2018 12:10

Contract nalezen, er kan immers bedongen zijn dat hij met éénder wie mag langskomen.

De huisbaas heeft toch gebeld. Je hebt de opportuniteit gehad om te melden dat je niet aanwezig kan zijn op de voorgestelde datum.
Raar dat je doet alsof je geen keuze hebt.

Reclame

adizal

#4 , 05 dec 2018 12:50

Contract nalezen, er kan immers bedongen zijn dat hij met éénder wie mag langskomen.

Ik geloof niet dat dit rechtsgeldig is, zelfs niet als het vermeld is in het contract. De woning is onschendbaar, dat houd volgens mij in dat alleen de bewoner beslist wie de woning betreed.

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 05 dec 2018 14:29

De bewoner heeft beslist door het contract goed te keuren met zijn handtekening.

Terug naar “Huren”