Lek leiding verwarming wegens versleten leidingen

R. Salinas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Lek leiding verwarming wegens versleten leidingen

#1 , 30 nov 2018 11:25

Beste

Ik woon al 6 jaar in een huurwoning. Paar dagen geleden is er een lek ontstaan aan de leiding van de verwarming door dat deze leidingen oud zijn! (oorzaak vastgesteld door bondec zelf)
Hierdoor is er waterschade ontstaan bij de onderburen.
Is mijn verzekering aansprakelijk voor De schade of voor de verzekering van de verhuurder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2018 12:05

Dit is het handige van een verzekering: zij doen het nodig om NIET te moeten betalen ;-). Dus: geef dit schadegeval aan bij uw verzekering, en meld hen dat de schade veroorzaakt is door een verouderde leiding in uw huurwoning. Uw verzekering zal dan zelf wel tot de conclusie komen dat dit mogelijk niet voor hen is, en dit verder opnemen met de verzekering van de verhuurder. Laat hen het dan verder maar uitvechten. Daarvoor betaal je uw verzekeringspremie.

Maar om concreet op uw vraag te antwoorden: ik vermoed dat de verzekering van de verhuurder gaat moeten tussenkomen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 nov 2018 12:32

Maar verwittig wel uw verhuurder, best aangetekend, en dit nog voor een berichtje aan uw eigen verzekering

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 nov 2018 13:34

Maar verwittig wel uw verhuurder, best aangetekend, en dit nog voor een berichtje aan uw eigen verzekering
Inderdaad, het is aan u als huurder om dit soort defecten wel tijdig door te geven aan de verhuurder, zodat hij deze kan oplossen. Als je dit niet doet, zou "gevolgschade" op u kunnen verhaald worden. Dus inderdaad best bewijsbaar (dus zoals mava zegt via aangetekend schrijven) uw verhuurder inlichten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”