huurder betaalt geen verzekering en garantie

Meili
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurder betaalt geen verzekering en garantie

#1 , 29 nov 2018 00:15

Beste,

We hebben ons appartement in Brussel verhuurd in augustus dit jaar. De huurder heeft meteen het contract getekend en de eerste maand huur betaald bij het eerste bezoek. Toen moesten we vertrekken naar vakantie en we waren te vriendelijk om de sleutel aan hem te hebben gegeven voor hij de verzekering en garantie regelde.

Hij heeft de huur wel betaald elke maand, maar tot nu toe heeft hij nog geen bewijs van verzekering gestuurd. Hij zei dat hij heeft die wel, en heeft ons het nr. van zijn verkeringsmakelaar gegeven. We hebben veel keer naar het kantoor gebeld, maar hebben geen antwoord gekregen vanwege het privacy policy. We hebben ook een online rekening van KBC voor hem gemaakt voor de huurwaarborg, hij moet alleen twee maand huur overmaken, maar daar krijgen we ook geen reactie.

We hebben bijna elke week vriendelijk gemailed of smsje gestuurd, nu is het al 4 maand lang. Gisteren hebben we hem weer gebeld, toen heb ik gezegd dat we het huurcontract gaan eindigen als hij de twee zaken nog niet gaat regelen. Dan was hij super boos, hij schreeuwde op de telefoon en sneed het gesprek af.

We weten nu niet meer wat we nog kunnen doen. Huur waarborg en verzekering stond duidelijk in het contract. Het appartement is alleen 3 jaar oud, alles is in perfect staat, dat heeft hij ook getekend.

Wat moeten we nu doen? Wat als hij blijft boos en wat schade gaat doen in het apartement of gewoon de huur ook niet gaat betalen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Vriendelijke groetjes

Meili

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 29 nov 2018 06:58

Wat u nu doet bellen en sms is niet goed, dat levert geen sluitend bewijs.
U moet uw huurder aangetekend in gebreke stellen en verwijzen naar de desbetreffende clausules in het huurcontract.
Geef hem 14 dagen of een maand om zich in regel te stellen.
Indien u bij aanvang van de huur een plaatsbeschrijving hebt opgemaakt en het hebt laten registreren samen met het huurcontract dan kunt u altijd aantonen dat bepaalde schade er niet was bij aanvang huur.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 29 nov 2018 09:37

Hij zei dat hij heeft die wel...... We hebben veel keer naar het kantoor gebeld,.....We hebben bijna elke week vriendelijk gemailed of smsje gestuurd, nu is het al 4 maand lang......Gisteren hebben we hem weer gebeld, toen heb ik gezegd

Meili
Zoek de fout. Hier word je toch zo moe van... :roll:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Huren”