Omheining tuin na slopen buurpand

DenDanny
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Omheining tuin na slopen buurpand

#1 , 26 nov 2018 16:42

Beste lezer,

Al 3 jaar woon ik met veel plezier in een appartement met grote tuin. Deze tuin is voor een deel omheind met een gaashekwerk, en één zijde bestaat uit een buitenmuur welke van het naastliggende (handels) pand is.

Nu wordt het naastliggende pand gesloopt, en verdwijnt dus ook een deel van de afscherming van mijn tuin.

Wie is verantwoordelijk voor het afschermen van mijn tuin, ben ik dat als huurder, of is dit de verantwoordelijkheid van de verhuurder?

Naast privacy moet het hek natuurlijk ook zijn (en mijn gehuurde) eigendommen beschermen...

Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 nov 2018 18:57

Dit lijkt mij een probleem voor de verhuurder, die het zal mogen uitvechten met de eigenaar van het pand ernaast.
Breng deze zo snel mogelijk op de hoogte (dat is wel jouw plicht als huurder). Bij voorkeur via een aangetekende brief, zodat je bewijs hebt.

DenDanny
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2018 21:56

Dank u Blaatpraat voor het delen van uw kennis. Zelf dacht ik dit ook, maar informatie inwinnen is altijd verstandig alvorens actie te ondernemen.

Reclame

KJ86
Berichten: 2662

#4 , 27 nov 2018 14:52

Waarschijnlijk zal de promotor geen nieuwe afsluiting zetten vooraleer zijn project is afgerond. Afhankelijk van de omvang van het project zal je de tijdelijk oplossing (vermoedelijk werfhekken) toch een aantal jaren moeten tolereren.

Terug naar “Huren”