Geen plek op autostaanplaats

Sarahvdc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen plek op autostaanplaats

#1 , 16 nov 2018 21:20

Wij huren sinds een maand een appartement met autostaanplaats. Hier zijn 4plekken voorzien. Deze zijn voor het linkse gebouw wat 4 appartementen heeft. Nu komt het vaak voor als ik met mijn late shift gedaan heb en thuis kom dat hier geen plek is. Dit door een eigenaar van een appartement maar van het rechtse gebouw. Deze persoon zei me dat hij eigenaar is van het appartement en dus ook van een staanplaats. Ik dacht dat dit niet kan we betalen huur voor de staanplek dus we moeten altijd plaats hebben voor onze auto te zetten. Waarom betaal ik er anders voor. Kan iemand me helpen? Ik weet niet hoe ik dit moet gaan oplossen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 nov 2018 22:10

Als dat een individuele staanplaats is die hoort bij het appartement dat je huurt dan mag hij daar zijn wagen niet plaatsen.
Wat bedoel met "hij eigenaar is van het appartement"? Is die man uw verhuurder?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 16 nov 2018 22:14

Contact opnemen met de syndicus van het gebouw met de vraag wie dat gelijk heeft, uw verhuurder die meent dat er een privatief recht op de staanplaatsen geldt of de buurman die van mening is dat de staanplaatsen gemeenschappelijk zijn (eerst komt, eerst maalt).

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 nov 2018 09:41

Zet er een plaatje met uw nummerplaat op, dan mag hij hier niet staan.

Terug naar “Huren”