huisdieren

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

huisdieren

#1 , 11 nov 2018 17:14

ik heb hier gewoon een vraagje,ze zijn op fb weer aan het discucieren dat men geen hond mag houden als dit in het huuurcontract staat,maar is de wet hierover onlangs niet verandert?dat men niet meer kan of mag weigegeren (buiten een paar uitzonderingen natuurlijk,bv grote hond op klein appartement die voor geluidshinder zorgt)kan er voor mij iemand hier een link ofzo plaatsen dat men dit niet meer mag verbieden,of iets anders,want ik ben de leugenaar en men geloofd me niet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 11 nov 2018 17:53

De wet is niet veranderd, dat werd enkel in de media zo gecommuniceerd. Het enige dat veranderd is, is een clausule in een standaardhuurcontract. De heersende rechtsspraak gaat over het algemeen echter geen totaalverbod aanvaarden.

Conclusie: er is geen zwart/wit antwoord op uw vraag.

adizal

#3 , 12 nov 2018 10:43

Er is nog altijd geen uitsluitsel over dit probleem.
Maar onafgezien van elke regel, besluit of wetgeving, wees toch indachtig dat elk contract opgezegd kan worden door de verhuurder als deze niet wil dat er huisdieren in zijn pand verblijven.
Voor de rest moet je voorlopig zelf concluderen wat je doet, in principe kan men een huisdier niet weigeren, maar dat houd niet in dat uw huisbaas u niet kan opzeggen tegen het eind van uw contract, want hij hoeft dan geen reden te geven.

Reclame

Terug naar “Huren”